שריג: "המהלך של קבלת תפקיד יו"ר מגדל - תקין"

"בפעם הבאה כשמישהו יצטרך לשקול אם לעשות את הצעד שעשיתי, דהיינו לבוא לשירות 'מילואים' באוצר, הוא יעשה חושבים אם זה כדאי לו"

עודד שריג / צילום: איל יצהר
עודד שריג / צילום: איל יצהר

"המהלך שעשיתי, בניגוד לעמדת דורית סלינגר, של קבלת תפקיד יו"ר מגדל אחזקות תקין". כך אמר היום (ג') פרופ' עודד שריג, לשעבר המפקח על הביטוח, בוועידת ת"א להשקעה מוסדית של די.סי פייננס.

דורית סלינגר, מי שהחליפה את שריג בתפקיד, התנגדה למהלך ואף פסלה את מינויו למנכ"ל אליהו ביטוח (בעלת השליטה במגדל), היכן שהייתה לה סמכות לעשות כן, תוך שקבעה אז כי הוא יוכל לכהן בתפקיד בגוף מוסדי שרלוונטי למגדל רק בתום שלוש שנים ממועד פרישתו מהאוצר. כמו כן, במהלך החודש שעבר קנסה סלינגר את אליהו ביטוח ב-1.7 מיליון שקל, "בשל אי-קיום הוראות בדבר מינוי מנכ"ל".

שריג אמר בוועידה כי "כל מה שעשיתי זה לאחר קבלת ההיתרים. השינוי שקרה לאחר קבלת ההיתרים נבע מהחלטה פוליטית שפומפמה ע"י עיתונאים שהסכימו לזרום איתה. אני עבדתי על פי החוק עד הקצה. כשרגולטור לוקח את החוק לידיים זה כמו שוטר שעוצר אותך ומחליט להחרים לך את הרכב כי הוא החליט שהיום אסור לנסוע ברכב כחול. אתם לא מתארים לעצמכם את הנזק שזה יכול לעשות לממשלה ולמשטר התאגידי".

לדברי שריג, "לקחו אותי לאגף שוק ההון בגלל הניסיון של 30 שנה בתחום ובגלל מה שהבאתי. בפעם הבאה כשמישהו יצטרך לשקול אם לעשות את הצעד שעשיתי, דהיינו לבוא לשירות 'מילואים' באוצר, הוא יעשה חושבים אם זה כדאי לו. בטרם המעבר שלי לאוצר ביררתי היטב עם היועץ המשפטי מה יהיו המגבלות והחובות שלי ולאחר קבלת תשובתו עשיתי את המעבר לאוצר. הייתי מוכן לרדת ברמת השכר ולעצור את החיים המקצועיים שלי ל-4 שנים לטובת המדינה, רק לאחר שידעתי מראש מה יהיו המגבלות שלי".

גם פרופ' שמואל האוזר, יו"ר רשות ני"ע, ציין לאחרונה כי אין מגבלה משפטית שתמנע את המינוי של שריג.