פרננדו אלונסו הוא נהג הפורמולה 1 בעל ה"פוטנציאל השיווקי" הגבוה ביותר

מחקר של סוכנות Repucom: לא פחות מ-71.4% מתושבי העולם מכירים את הספרדי - אך בארה"ב הנתון שלו עומד על 12.7% בלבד

פרננדו אלונסו / צלם: רויטרס
פרננדו אלונסו / צלם: רויטרס

לקראת עונת הפורמולה 1 החדשה, שתיפתח ביום ראשון עם מירוץ במלבורן, אוסטרליה - בסוכנות Repucom ערכו מחקר מקיף שבדק מי הם הנהגים בעלי "הפוטנציאל השיווקי" (Marketable) הגבוה ביותר.

את המקום הראשון גרף פרננדו אלונסו - הספרדי של מקלארן ואלוף העולם ב-2005 ו-2006: כ-71.4% מהאנשים בעולם מזהים אותו, בעוד במדינתו הוא מוכר על-ידי 98.35%. בארה"ב, שם ישנם ענפי מירוצים פופולריים אחרים מלבד הפורמולה 1 (למשל הנאסקר) - אלונסו מזוהה רק על-ידי 12.76% מהאוכלוסייה (אך מתוך אלו - 84% טענו כי הם "מחבבים" אותו, ו-76% אמרו כי יש לו "השפעה על כוונות רכישת המוצרים שלהם"). לאלונסו בן ה-33 יש הסכמי חסות עם חברת המשקפיים אוקלי, עם שעוני Viceroy ועם חברת Eurocar.

אגב, אלונסו לא ישתתף במירוץ הבכורה במלבורן, לאחר שספג זעזוע מוח באימונים במהלך החודש. זוהי השנה השנייה ברציפות בה הוא מדורג בפסגת הנהגים בעלי "הפוטנציאל השיווקי" הכי גבוה של Repcuom.

על-פי הסוכנות, "עסקת החסות החדשה של לואיס המילטון עם Bombardier (מטוסים פרטיים) בקנדה - מדגימה עד כמה רחוק הספורט הזה (פורמולה 1) מגיע כיום". הנהג הבריטי מזוהה על-ידי 63.65% מהאנשים בעולם - 10% יותר מסבסטיאן פטל הגרמני, אלוף העולם המכהן.