סוף מסלול: סיכום סבב שבועות האופנה ברחבי העולם

סבב שבועות האופנה בעולם הוא הזדמנות מצוינת למפגן כוח, יצירתיות וסטייל של בתי האופנה הגדולים והמשפיעים ושל המעצבים המובילים והחשובים ■ הנה כמה מהמנצחים הגדולים

דולצ'ה וגבאנה / צילום: רויטרס
דולצ'ה וגבאנה / צילום: רויטרס

סבב שבועות האופנה בעולם של עונת חורף 2015-2016 ייחתם הערב (ד') בפריז, ובכך יסכם חודש עמוס ברעיונות חדשים, התרגשויות ואכזבות ושלל מגמות מרעננות, אף שחלקן צפויות.

כמקובל, את יריית הפתיחה נתן שבוע האופנה הארוך והעמוס של ניו-יורק (אך לא בהכרח המלהיב ביותר), משם נדד ללונדון ולמילאנו ונחתם בבירת האופנה העולמית, פריז.

המסקנות העולות משבועות האופנה הנוכחיים הפכו לנחרצות כבר בשלב מוקדם יחסית של חודש התצוגות, והן מתבססות על מערכות הלבוש הקודרות שרקחו בתי האופנה המשפיעים בעולם.

אחרי קולקציות הקיץ המרוממות, רוויות האור והגוונים הבהירים, ביקשו המעצבים להבהיר באופן מיידי כי בעונת החורף הבאה מצב-הרוח משתנה. הקולקציות שהציגו היו בעלות קשת צבעים קודרת של שחור, אדום ושלל תת-גוונים של כחול.

קווי המתאר המינימליסטיים והחדים תמכו לרוב בעומס הויזואלי שנשפך לתוכם, שהיה עשיר בטקסטורות ובהדפסים שיצרו מלתחה חורפית חדה וחתרנית, שלעיתים נראתה מעניינת, אך לא תמיד משכנעת.

סוף מסלול / צילום: רויטרס ושאטרסטוק
 סוף מסלול / צילום: רויטרס ושאטרסטוק