כיל ללקוח גדול: נחושים לשבור את הוועד

השיחה, שבה נטלו חלק מנהלים בכירים משני הצדדים, באה על רקע מחסור באחד המוצרים שמספק תרכובות ברום לאותו לקוח, שנוצר כתוצאה מהשביתה ■ כיל: "הדברים המצוטטים ע"י גורם שלישי רחוקים מהמציאות"

סטפן בורגס / צילום: תמר מצפי
סטפן בורגס / צילום: תמר מצפי

הנהלת כיל פועלת במטרה לשבור את ועד העובדים ואינה מעוניינת בניהול מו"מ רציני לפחות עד לאחר הבחירות - כך עולה משיחות בין כיל לאחד מלקוחותיה הגדולים, שתוכנן הגיע לידי "גלובס".

ב-3 במארס נערכה שיחת ועידה בין מנכ"ל תרכובות ברום צ'ארלי ווידהאס, למנכ"ל של אחד הלקוחות הוותיקים של כיל. באותו יום ניהלה הנהלת כיל שיחות עם ועד העובדים בתיווכו של השר סילבן שלום - אך המגעים הופסקו יומיים מאוחר יותר.

השיחה, שבה נטלו חלק מנהלים בכירים משני הצדדים, באה על רקע מחסור באחד המוצרים שמספק תרכובות ברום לאותו לקוח, שנוצר כתוצאה מהשביתה בחברה. קטעים מהשיחה שנערכה מפורסמים כאן כאמור לראשונה: "הם (הנהלת כיל - ע.ב) לא היו מאוד מעודדים מהמצב הנוכחי. זה הדבר הראשון שצוין ע"י צ'ארלי (ווידהאס - ע.ב), שהיה מאוד ישיר וענייני. הם מנסים לשבור את ועד העובדים ואין בכוונתם לשנות את עמדתם במו"מ".

בדיווח מובעת דאגה רבה בשל דברי מנהלי כיל משום שבימים אלה לא מתקיים מו"מ עם הוועד ומשום שהנהלת כיל אינה מאמינה שהמו"מ יתחדש עד לאחר הבחירות.

מכיל נמסר: "הדברים המצוטטים ע"י גורם שלישי המייחסים לצ'ארלי את הדברים הכתובים, אינם נכונים והם רחוקים מרחק רב מהמציאות. כיל מכבדת את זכות העובדים להתאגד ואין לה כל כוונה לפגוע בעבודה המאורגנת במפעלים. כיל קוראת לוועדים לשוב למו"מ ללא תנאים מוקדמים, מתוך כוונה להגיע לפתרון סכסוך העבודה ויישום תוכנית ההתייעלות בהסכמה כתוצאה ממו"מ".