וקסיל קיבלה אישור באירופה ל-ImMucin לטיפול במיאלומה נפוצה

האישור מהווה הכרה של האיחוד האירופי, הן בצורך הרפואי הקיים שאינו מקבל כיום מענה, והן בפוטנציאל הטיפולי הגבוה של ImMucin בסרטן המיאלומה הנפוצה

חברת ווקסיל , המפתחת מוצרים אימונותרפיים לטיפול בסרטן ובמחלות זיהומיות, מדווחת היום (א') כי מוצר הדגל שלה, ImMucin, קיבל אישור של "תרופת יתום" מסוכנות התרופות האירופית (EMA) של הנציבות האירופית (EC), עבור טיפול בסרטן הדם מסוג מיאלומה נפוצה.

טיפול ה-ImMucin מכוון כנגד אזור ה-signal peptide בסמן הסרטני MUC1. לאזור זה, שנחקר פחות עד היום, יתרונות משמעותיים כטיפול כנגד סרטן המיאלומה הנפוצה.

מעמד של "תרופת יתום" מוענק על-ידי ה-EMA בכדי לקדם את הפיתוח הקליני של תרופות וטיפולים בעלי יתרון טיפולי משמעותי על פני טיפולים קיימים, כנגד מחלות נדירות, מסכנות חיים. מעמד תרופת יתום מספק למוצר יתרונות משמעותיים, ביניהם בלעדיות של 10 שנים בשיווק מרגע קבלת אישור לשיווק, צמצום עלויות בהליך הרגולטורי וקבלת סיוע מדעי מ-EMA בפיתוח הקליני של המוצר.

"קבלת אישור של מעמד תרופת יתום מהאיחוד האירופי עבור מוצר ה-ImMucin מהווה אבן-דרך חשובה ביותר בפיתוח טיפול חדשני וייחודי זה", אמר ליאור כרמון, מנכ"ל ומייסד וקסיל. "עדיין קיימות אפשרויות מוגבלות לטיפול בחולי מיאלומה נפוצה עם מחלה הנמצאת בהפוגה או ברמה נמוכה (minimal disease), והרפואה מחפשת היום דרכים לעצור או לפחות לעכב את הישנותו של הסרטן והפיכתו למחלה כרונית. אנו נלהבים מהפוטנציאל הטמון במוצר ה- ImMucin לטיפול בחולי המיאלומה כפי שאישרה החלטת ה-EMA, וכמובן מתכוונים להתחיל בהקדם בביצוע ניסוי קליני שלב II על מנת לקדם את פיתוח המוצר".