קשה לקבל דקות משחק ב-NBA? לא ממש

אינפלציית שחקנים בעונת 2014/15: 480 כדורסלנים כבר קיבלו הזדמנות לעלות לפארקט העונה, בהשוואה לממוצע של 461 בעשור האחרון. אחת הסיבות: שימוש נרחב של קבוצות בחוזים של 10 ימים

סטפן קרי גולדן סטייט ווריירס / צילום: רויטרס
סטפן קרי גולדן סטייט ווריירס / צילום: רויטרס

העונה הסדירה ב-NBA רחוקה עדיין חודש וחצי מסיומה, אבל כבר עכשיו מסתמן כי האינפלציה בכמות השחקנים שזוכים לשחק בליגה נמשכת. נכון לעכשיו, 480 שחקנים זכו לדקות משחק העונה בליגה - כמעט כמו בכל העונה שעברה, אז שיחקו בליגה מספר שיא של 482 שחקנים.

מלבד שתי העונות האחרונות, מעולם לא נחצה רף של 480 שחקנים בעונה אחת. ממוצע השחקנים בליגה שזכו לדקות משחק בעשר העונות האחרונות עומד על 461 שחקנים בעונה.

שלוש סיבות עיקריות לאינפלציה בשחקנים: א' השימוש ההולך ומתרחב בחוזים קצרים של 10 ימים, שבאמצעותם מנסות הקבוצות לבחון שחקנים "בזמן אמת" במקום למהר ולהתחייב על חוזים ארוכי טווח; ב'. ריבוי הפציעות העונה בליגה שהביא לכך שיותר ויותר קבוצות נאלצו להשלים את הסגלים עם שחקנים זמניים; ג'. השימוש ההולך וגובר של קבוצות בשחקני ליגת הפיתוח להשלמת סגלים לתקופות קצרות או ממושכות.

44 שחקנים (כ-9% מכלל השחקנים בליגה) שיחקו העונה פחות מעשרה משחקים, ביניהם גם גל מקל ששיחק ארבעה משחקים. תשעה שחקנים רשמו פחות מ-10 דקות משחק במצטבר העונה.