גאדג'טים: טאבלט לנובו ענק עם מקרן פנימי - שווה המחיר?

טאבלט Yoga Tablet 2 Pro של לנובו עם מסך בגודל 13.3 אינץ' הוא מוצר לא זול, שמתאים לקהל ספציפי מאוד

לנובו מנסה לחדש כל הזמן את הטאבלטים שלה באמצעות עיצובים שונים. סדרת יוגה זכתה בדגם הראשון לעיצוב מעניין, המאפשר להשתמש במכשיר בצורות שונות. הדגם החדש -יוגה טאבלט 2 פרו, מביא את יכולות המכשיר צעד אחד קדימה.

מסך: היוגה מגיע עם מסך ענק לטאבלט - 13.3 אינץ'. המסך איכותי מאוד וברזולוציה גבוהה מאוד של 2560 על 1440 פיקסלים. המשקל כבד - 950 גרם, אבל החלוקה שלו נכונה והמשקל פחות מורגש. יש מי שיחושו שהוא גדול מדי, מפני שלא נוח להחזיק אותו ביד לאורך זמן. מצד שני, מי שממש רוצה טאבלט עם מסך עצום, יהיה מרוצה.

עיצוב: היוגה כולל עיצוב מיוחד ומאוד פרקטי. הטאבלט עשוי מגוף אלומיניום, כאשר חלקו התחתון הוא מעין צינור, שנותן לטאבלט זווית כאשר מניחים אותו על השולחן או רוצים להקליד על המסך. מעבר לזה, ניתן באמצעותו להחזיק בצורה נוחה יותר את הטאבלט בדומה לספר. החלק התחתון גם כולל רגלית נפתחת, המאפשר להעמיד את היוגה על השולחן כדי לראות סרטים או להקליד. הפתרון של הרגלית חוסך רכישה של אביזר נוסף לפעולות הללו, דבר שאי אפשר למצוא אצל המתחרים.

מקרן: שילובם של מקרנים בסמארטפונים הוא לא דבר חדש (סמסונג כבר עשתה את זה בעבר), אבל זו הפעם הראשונה שאנחנו נתקלים בטאבלט עם מקרן. לנובו שילבה מקרן קטן המסוגל להוציא תמונה בגודל 50 אינץ'. לא מדובר ברזולוציית HD אלא 854 על 480 פיקסלים. איכות התמונה סבירה ותספק לצפייה בסרטוני יו טיוב, תמונות או מצגות. החדר עצמו צריך להיות חשוך.

ממשק: היוגה מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת קיטקט (4.4.2). לנובו שינתה את הממשק באמצעות מעטפת המבטלת את המגירה פנימית בה כל האפליקציות מותקנות במכשיר. במקום זה מציעה לנובו רק עמודי בית בהם מותקנות כל האפליקציות וניתן לסדר אותן בתיקיות. יצרניות סיניות נוטות לעבוד בשיטת הממשק הזו, אבל לא כל משתמש אנדרואיד יאהב אותה. כמו כן, בלנובו החליטו לשלב עמוד אחד הנגלל מהחלק העליון של המסך עבור התראות ועמוד נוסף הנגלל מהחלק התחתון של המסך עבור הגדרות שונות. לא ברור למה היא לא שילבה את שני העמודים יחד?

חומרה: היוגה 2 מגיב בצורה טובה ולא נתקלנו בבעיות מהירות. המעבד הוא מרובע ליבות מסוג אטום Z3745 של אינטל עם 2 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 32 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. הטאבלט כולל גם מודם סלולרי פנימי מדור 4. הרמקולים של חברת JBL ממוקמים בחלק התחתון של הטאבלט והם מספקים איכות טובה במיוחד (עוצמה 8 וואט), כולל סאב וופר להדגשת הצלילים הנמוכים.

סוללה: על-פי נתוני היצרן כ-15 שעות (9600 מיליאמפר/שעה).

בשורה התחתונה: יוגה טאבלט 2 פרו הוא מוצר לא זול, שמתאים לקהל ספציפי מאוד, המחפש טאבלט עם מסך ענק בגודל 13 אינץ' וגם רוצה את הגמישות של מקרן פנימי.

מחיר: 3,100 שקל.

ציון: 8.5.