רוצים לדבר עם החמאס? קמפיין הטוויטר שהפך לבדיחה רעה

הקמפיין, שהיה אמור לעשות לחמאס יחסי ציבור טובים, הפך במהרה לכלי תקיפה ישיר נגד ארגון הטרור ■ אחד הגולשים: "מה נחשב בעיניכם לאסון גדול יותר - מחבל שמתפוצץ לפני שהגיע ליעד שלו או הקמפיין הזה?"

צוק איתן - חמאס / צילום: רויטרס
צוק איתן - חמאס / צילום: רויטרס

בסוף השבוע התעורר ארגון החמאס והחליט שהגיע הזמן לנסות ולהגן על מעמדו ברשתות החברתיות. הארגון השיק קמפיין בטוויטר תחת ההאשטג #AskHamas, שבאמצעותו יכולים כלל המשתמשים בשירות לשאול את החמאס כל שאלה שהיא ולקבל תשובה חזרה.

בכיר החמאס, באסם נעים, אמר כי "הקמפיין הוא צעד שהחמאס נקט כדי להציג את עצמו לעולם בשפות חדשות - אנגלית, צרפתית וגרמנית - באופן ישיר על-ידי החמאס עצמו ולא על-ידי מתווכים או מתרגמים".

בארגון הסבירו כי הקמפיין שהושק ביום שישי האחרון ירוץ למשך 5 ימים בטוויטר, אבל נראה שיעשו שם בשכל אם יורידו אותו מוקדם ככל האפשר.

אבל מה שהיה אמור לעשות לחמאס יחסי ציבור טובים, הפך במהרה לכלי תקיפה ישיר נגד ארגון הטרור. אחד הגולשים תייג את החמאס ושאל: "איפה עדיף להחביא מחסן נשק - במחלקה הרדיולוגית או במחלקת ילדים בבית-החולים?". גולש נוסף תהה איך החמאס בוחר את המגנים האנושיים שלו, כביקורת על כך שהוא מתחבא ומחביא נשק בתוך אזורים שבהם מתגוררת אוכלוסייה אזרחית.

גולש נוסף לקח את זה למקום אחר ועקץ את האג'נדה של החמאס בנושא העדפות מיניות, כששאל: "אז מתי מתקיים מצעד הגאווה בעזה השנה?".

וגולש אחר אתגר את החמאס כששאל: "האם תערכו הוצאה להורג פומבית למי שהגה את הרעיון של קמפיין #AskHamas?".

גולש אחר בטוויטר, שמזוהה עם ישראל, שאל: "מה נחשב בעיניכם לאסון גדול יותר - מחבל שמתפוצץ לפני שהגיע ליעד שלו או ההאשטג הזה?".

מיותר לציין, אגב, שלא רק שאנשי החמאס לא עומדים במבול הציוצים שהם מקבלים, אלא שהם לא טורחים לענות לרבים מהם ובצדק. גם הניסיון של החמאס עצמו לייצר דיון סביב ציוצים שהם עצמם יוזמים, התקבל בהתקפות קשות. כך, למשל, באחד הציוצים נכתב: "אתם לא מצפים שנלחץ ידיים עם מי שהורג את הילדים שלנו, גונב לנו את האדמה, הורס את הבית שלנו ואונס את הנשים שלנו".

הגולשים בתגובה השוו את ההסבר הזה דווקא לדעאש: "אז אתם בעצם נגד מוסלמים?", אחד שאל - בעוד אחד אחר תהה אם "אתם לא הולכים ללחוץ את הידיים של עצמכם?".