שרה נתניהו: "הרכב של רה"מ היה בשימוש אשתו של מני נפתלי"

אשת רה"מ שרה נתניהו הגישה תצהיר במסגרת תביעתו של אב הבית לשעבר: "הוא זה שהפציר בנו שנעסיק אותו - בתחילה סירבתי" ■ מכחישה את הטענות להעסקה פוגענית, יחס מתנשא ומזלזל והשתלחויות חסרות רסן

"חששותיי בדבר אי-התאמתו של התובע לתפקידו - התאמתו. במהלך עבודתו במעון ראש הממשלה התגלו ליקויים בתפקודו", כך מסרה אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, בתצהיר שהגישה לבית המשפט במסגרת תביעתו של אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי.

נתניהו גם הכחישה כל טענות בנוגע להתנהלות פוגענית שלה כלפי נפתלי: "באשר לטענות התובע בדבר קיומה של 'העסקה פוגענית', 'יחס מתנשא ומזלזל', 'השתלחויות חסרות רסן', 'יחס מחפיר לעובדים' וכיוצ"ב - אבקש לציין כי מדובר בטענות חסרות כל בסיס אשר נועדו אך להכפיש את שמי, ואני מכחישה את הטענות הללו המופנות כלפיי".

נתניהו כותבת בתצהיר כי נפתלי הוא זה שהפציר חזור והפצר בזוג נתניהו שיעסיק אותו כאב בית - ואילו היא סירבה בתחילה להעסיקו כי לא הייתה בטוחה שהוא מתאים. נתניהו מציינת כי היא הלכה שולל אחר הבטחותיו.

לטענתה, נפתלי הפר עקרונות יסוד בפנייתו לתקשורת - אמון, מסירות, דיסקרטיות ושמירה על פרטיות מעסיקיו.

נתניהו מציינת עוד כי "העובדה שהתובע היה מעוניין להמשיך ולעבוד בבית ראש הממשלה, ובלבד שיימצא לו תקן קבוע, מלמדת אף היא כי כל טענותיו באשר להתנכלויות - אין בהן ממש".

נתניהו תוקפת את נפתלי ומציינת כי הוא נהג להשליך לפח ארוחות ש"הוכנו על-ידי עובדת במעון ראש הממשלה מיד לאחר שסיימה את משמרתה, וכאשר אני ובני משפחתי ביקשנו להשביע את רעבוננו, הוא טען כי העובדת לא הכינה עבורנו ארוחות, ולפיכך הוא נאלץ להזמין ממקור חיצוני".

עוד מציינת אשת ראש הממשלה: "כשביקשנו לרכוש מזון בבוקר ברכב הממשלתי, נאלצנו לחכות עד לשובו מביתו, כי הרכב היה בשימוש של רעייתו של נפתלי, בעוד שהיה אמור להיות צמוד למעון ראש הממשלה".

ברקע הדברים עומדת הוראתו של בית הדין לעבודה ביום רביעי שעבר למדינה לצרף לתצהירים שהגישה במסגרת תביעתו של נפתלי גם תצהיר של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, וזאת עד היום (א') - יומיים לפני הבחירות.

ביום שלישי שעבר הגישה הפרקליטות את תצהירי ההגנה במסגרת תביעתו של נפתלי נגד בני הזוג נתניהו ונגד המדינה. עם זאת, למרות שנפתלי ביקש לזמן את שרה נתניהו לעדות, ובית הדין לעבודה אישר את הזימון, לא הוגש עד כה תצהיר עדותה של רעיית ראש הממשלה. כעת, כאמור, גם שרה נתניהו הגישה תצהיר.

בית הדין ציין בהחלטתו כי "החלטות בית הדין אינן בגדר המלצה, ויש לקיימן". כן הוסיף בית הדין כי "טענת המדינה כי אינה סבורה שיש צורך בעדותה של הגברת נתניהו - מוטב היה לולא נטענה".

"הסרת אחריות"

עורכות הדין של מני נפתלי, נעמי לנדאו ונאוה פינצו'ק-אלכסנדר, מסרו בתגובה לפרסום התצהיר שהגישה שרה נתניהו: "התצהיר של גברת נתניהו שהוגש מטעם המדינה מלמד כי הפרקליטות מגנה ללא כל שיקול-דעת על העסקה פוגענית ובלתי חוקית במעון ראש הממשלה, וחמור מכך - נותנת יד להשתלחות שלוחת רסן וחסרת כל יסוד של גברת נתניהו בעובד מוחלש שנאבק על זכויותיו. כמו כן, אנו מבקשות לדעת מדוע לא הוגש גם תצהיר מטעם הנתבע בנימין נתניהו".

אריק רוזנטל, יועץ התקשורת שמלווה את מני נפתלי, מסר: "שרה נתניהו ממשיכה בשיטה הידועה והמוכרת, שכבר הפכה לשמה השני של משפחת נתניהו, של הסרת אחריות על כל דבר, ללא יוצא מן הכלל.

"נוהל הכחשה והכפשה של משפחת נתניהו לא יעמוד להם בבית הדין לעבודה, עת יידרשו להסביר כיצד ייתכן שכל כך הרבה עובדים, שלא תמיד מכירים אחד את השני, טוענים כלפיהם טענות דומות להפליא, שחוזרות על עצמן במהלך השנים, ורק שם העובד משתנה.

"מני נפתלי בסך-הכול דרש לקבל את זכויותיו כעובד שכיר. עצוב מאוד שהמעסיק מספר 1 בישראל (משרד ראש הממשלה ודיירי מעון ראש הממשלה) עושה הכול כדי למנוע מנפתלי את זכויותיו בחוק ופועל במלוא הכוח במטרה להמשיך ולפגוע בו ולהרוס את עתידו".