"יש לי עוד 40-50 איש שישברו לך את הידיים והרגליים"

כתב אישום חמור נגד צעיר בגין סחיטה באיומים של הכדורגלן בן רייכרט ■ על-פי כתב האישום, העלה אבי נמני רעיון כי כספי החוב לאביו של רייכרט ישולמו מהלוואה שתילקח ממכבי ת"א

בן רייכרט הפועל תל אביב / צילום: שלומי יוסף
בן רייכרט הפועל תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מספר ימים אחרי שההתאחדות לכדורגל יצאה בקמפיין חדש ומושקע נגד האלימות במגרשי הכדורגל בארץ, הגישה היום (ב') פרקליטות מחוז תל אביב כתב אישום חמור נגד רואי סלהוב, בן 28, בגין סחיטה באיומים של שחקן הפועל ת"א, בן רייכרט, שלטענת סלהוב אביו חייב לו כסף. לפי כתב האישום שהוגש לבימ"ש השלום בת"א, איימו סלהוב ואדם נוסף על רייכרט כי אם אביו לא יחזיר את חובו, הם ידאגו שישברו לרייכרט את הרגליים והידיים והוא לא יוכל לשחק יותר כדורגל.

על-פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שירה לייטרסדורף-שקדי, אביו של בן רייכרט, המתלונן, חייב חוב כספי לסלהוב בעקבות עסק משותף שהם ניהלו וכשל. לטענת הפרקליטות, בספטמבר 2014, פנה סלהוב לאבי נמני, סוכנו של בן רייכרט, סיפר לו על החוב וטען בפניו כי אביו של רייכרט הציע לו שהחוב ייפרע מכספי המענקים שיגיעו לבן ממכבי ת"א. נמני הסביר לנאשם כי בן אינו קשור לחוב, כי על הנאשם להסדיר החוב עם המתלונן וכי הוא עצמו מוכן לסייע להם בכך.

במהלך אוקטובר 2014 נפגשו אביו של רייכרט, הנאשם ונמני בבית קפה ברמת אביב וזאת על מנת לנסות להסדיר את החוב. בין היתר, העלה נמני רעיון כי כספי החוב ישולמו מהלוואה שתילקח ממכבי על חשבון המענקים. ברגע בו שהו המתלונן והנאשם לבדם, איים הנאשם על המתלונן כי אם לא ישלם החוב, הוא יפנה למכבי, יפגע בבן ויגמור לו את הקריירה וזאת, כדי להניעו לשלם את החוב.

לפי האישום, מספר ימים לאחר הפגישה, האב הבהיר לנמני כי אינו רוצה שענייניו של בן יהיו קשורים בתשלום החוב וכי הוא ימצא פתרון אחר. בסוף ינואר 2015, נפגשו אביו של בן רייכרט, נמני וסלהוב ביחד עם אדם נוסף בקניון רמת אביב כדי לנסות להסדיר את החוב. בתום הפגישה, הבהיר סלהוב לאב כי יש לו שבועיים ימים להסדיר את החוב.

ב-25 בפברואר הגיע רייכרט לאימון של הפועל ת"א ב"מגרש וולפסון" בחולון. סלהוב הגיע גם הוא למגרש ביחד עם אדם אחר ושניהם ניגשו לבן, ולפי האישום - חברו של סלהוב אמר לבן כי "לאבא שלך יש חוב אלינו" וכשבן השיב כי לאביו יש חובות להרבה אנשים, אמר לו כי "את החוב שאבא שלך חייב לנו - אתה תשלם, ולא מעניין אותי מחובות אחרים". אז איים חברו של סלהוב על בן בנוכחותו של סלהוב, במטרה להניע את רייכרט לשלם את החוב, כי "אתה יכול ללכת למשטרה ... אני אכנס לכלא 4-5 שנים אבל יש לי עוד 40-50 איש שישברו לך את הידיים והרגליים ואתה לא תשחק יותר כדורגל".

סלהוב הוסיף ואיים על בן, כדי להניעו לשלם את החוב, כי "כדאי לך מהר להשיג את הכסף" תוך שטפח על גבו בדרכו משם.