נשיא פרוטרום יהודאי צבר 80 מיליון שקל בעשור האחרון

בנוסף, מחזיק יהודאי מניות פרוטרום בשווי של יותר מ-60 מיליון שקל וכן בחבילה של קרוב ל-700 אלף אופציות ■ ועוד ברשימת השכר היומית: 3.9 מיליון שקל לבעל השליטה במגה אור; 3.5 מיליון שקל למנכ"לית נכסים ובנין

אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
אורי יהודאי / צילום: איל יצהר

מהדוחות חיוביים שהציגה הבוקר (ב') יצרנית תמציות הטעם והריח פרוטרום לשנת 2014, עולה כי החברה שילמה כהרגלה חבילת תגמול מפנקת למי שעומד בראשה, הנשיא ומנהל העסקים הראשי אורי יהודאי, שעלות העסקתו אשתקד הצטברה ליותר מ-3 מיליון דולר (קרוב ל-12 מיליון שקל). יהודאי נהנה בשנה החולפת ממענק של 1.6 מיליון דולר, בנוסף לשכר שעמד על קרוב ל-1 מיליון דולר ותגמול מנייתי של כ-460 אלף דולר.

מבדיקת עלויות ההעסקה של יהודאי בשנים האחרונות ניתן לראות כי במקביל לצמיחתה של החברה ושיפור תוצאותיה העסקיות, צמחו גם עלויות העסקתו בצורה ניכרת, ובשנה החולפת היו גבוהות בכ-50% לעומת עלות העסקה של 2 מיליון דולר ב-2010. בנוסף, מחזיק כיום יהודאי, אחד מהמנהלים השכירים העשירים בישראל, קרוב ל-1% מהונה של פרוטרום (482 אלף מניות), בשווי נוכחי של יותר מ-60 מיליון שקל, וכן בחבילה של קרוב ל-700 אלף אופציות.

בסך-הכול, ב-5 השנים האחרונות (2010-2014) עלות העסקת המצטברת של יהודאי בפרוטרום מתקרבת ל-13 מיליון דולר (כ-50 מיליון שקל לפי שער הדולר הנוכחי). בעשור האחרון (2005-2014) מגיעה עלות העסקתו המצטברת לכ-20 מיליון דולר (80 מיליון שקל).

יהודאי הצטרף לחברת פרוטרום בשנת 1986, כשהייתה חטיבה בתוך תעשיות אלקטרוכימיות וגלגלה מחזור שנתי של כ-4 מיליון דולר. ב-1996 החל יהודאי בכהונתו כנשיא ומנהל העסקים הראשי של החברה, הנמצאת בשליטת משפחת פרבר, ותחת הנהגתו צמחה פרוטרום, באמצעות אסטרטגיה של רכישות ברחבי העולם, לחברת ענק שבזכות התפתחותה המואצת הצטרפה באחרונה למדד המעו"ף. אשתקד עמד מחזור המכירות של החברה על 820 מיליון דולר והרווח הנקי על 87 מיליון דולר. פרוטרום נסחרת בשווי של 7.7 מיליארד שקל, אחרי עלייה של כ-9% מתחילת השנה, ומנייתה הגיבה היום בחיוב לפרסום הדוחות.

עלות העסקת אורי יהודאי
 עלות העסקת אורי יהודאי

הבחירה שלו: 200 אלף שקל לאופיר פינס כיו"ר אוריין

כמה שמות מקבלי שכר בולטים נוספים מהדוחות הכספיים האחרונים שפורסמו ביממה האחרונה הם צחי נחמיאס, בעל השליטה בחברת הנדל"ן המניב מגה אור, שעלות העסקתו כיו"ר החברה עמדה על 3.9 מיליון שקל - 2.5 מיליון שקל מהסכום כמענק, על רקע דוחות חיוביים של החברה, והיתרה כדמי ניהול. אופיר פינס, לשעבר חבר כנסת ושר מטעם מפלגת העבודה, נהנה אשתקד מתגמול של 54 אלף דולר (למעלה מ-200 אלף שקל) בתפקידו כיו"ר חברת השילוח אוריין, בהיקף משרה של 20%. ג'רי פוטר, מנהל חברה בת של חברת מערכות המים ארד, נהנה אשתקד מתגמולים בהיקף של 4 מיליון שקל - כמענק ושכר, ועלות העסקת אילן מזרחי, מנכ"ל יבואנית מוצרי החשמל ראלקו עמדה על 3.1 מיליון שקל.

התגמולים לראשי חברת הנדל"ן המניב נכסים ובנין מקבוצת אי.די.בי - סגי איתן (מנכ"ל) ורפי ביסקר (יו"ר ב-75% משרה) - היו גבוהים כרגיל ועמדו על 3.5 ו-3.1 מיליון שקל בהתאמה. עלות העסקת המשנה למנכ"ל החברה, אהוד אליצור, עמדה על 3.3 מיליון שקל.