איל הנדל"ן השאיר מיקרופון פתוח: "רצחתי את כולם"

רוברט דרסט, שמופיע בסדרה של HBO, נעצר שלשום בחשד לרצח אשתו הראשונה וידידתו

רוברט דורסט / צילום: רויטרס
רוברט דורסט / צילום: רויטרס

רוברט דרסט, נצר לאחת משושלות הנדל"ן הגדולות ביותר בניו-יורק, נעצר שלשום (שבת) בניו-אורלינס מתוקף צו מעצר בחשד לרצח.

חייו של דרסט, יליד 1943, היו רצופים בהתפתחויות מפתיעות שכבר הובילו לתשאולו - מבלי שהוגש נגדו כתב אישום - עקב מותן המסתורי של אשתו הראשונה קתלין דרסט ב-1982 ושל ידידה ותיקה בשנת 2000.

בשבוע שעבר דיווח ה"ניו-יורק טיימס" כי התובע המחוזי בלוס אנג'לס חידש לאחרונה את חקירת נסיבות הריגתה של ידידתו של דרסט, סוזן ברמן, בדצמבר 2000, וכי הוא קושר מקרה מוות זה לפרשת קתלין דרסט, שנעלמה בניו-יורק ובסופו של דבר הוכרזה כנפטרת מהבחינה המשפטית.

בראיון טלפוני לעיתון אמר דרסט כי אין לו "שמץ של מושג" מי הרג את ברמן, וכי אינו יודע מה קרה לאשתו הראשונה, לדברי העיתון.

בפרשה נפרדת, שבמסגרתה נעצר דרסט כאשר התגורר בטקסס כשהוא מחופש לאישה אילמת, הוא זוכה מרצח ב-2001, לאחר ששכנע את חבר המושבעים כי ירה למוות בשכנו הקשיש וביתר את גופתו מתוך הגנה עצמית.

בפרק האחרון של סדרה דוקומנטרית של HBO שכותרתה "המזל הרע: חייו ומתיו של רוברט דרסט", ששודר אתמול (א') בלילה, נוצר הרושם כי דרסט אומר שהוא ביצע את הרציחות. עם זאת, לא ברור אם הוא דיבר ברצינות, או אם דיבר לעצמו.

הסדרה הדוקומנטרית כוללת ראיון שבמהלכו דוחה דרסט את אחת הראיות נגדו. לאחר מכן הוא נכנס לחדר האמבטיה כשהוא עדיין עונד את המיקרופון ואינו מודע לכך שדבריו עדיין מוקלטים. בהקלטת הדברים שאמר דרסט בחדר האמבטיה - מבלי שצולם - הוא לוחש לעצמו: "מה לעזאזל עשיתי? הרגתי את כולם, כמובן".

חברת הנדל"ן דה דרסט אורגניזיישן (The Durst Organization) מפקחת על החכרת ותחזוקת מרכז הסחר העולמי החדש - גורד השחקים הגבוה ביותר בחצי הכדור המערבי, שנבנה על הריסות מגדלי התאומים שנחרבו במתקפת המטוסים החטופים שביצע אל-קאעידה ב-1 בספטמבר 2001. החברה מחזיקה ב-11 מגדלי משרדים במנהטן.

דרסט התגורר בטקסס לאחר שקיבל כ-65 מיליון דולר בהסדר שגובש בעקבות תביעה משפטית שהגיש נגד קרנות נאמנות של משפחתו, המתנכרת לו. בדצמבר 2014 התייצב דרסט באולם בית משפט בניו-יורק בגין הסגת גבול וחדירה לנכס בבעלות משפחתו. ב-2014 הוא הואשם בהשתנה על מדף ממתקים בחנות דרגסטור בעיר יוסטון.