הבורסה בתל אביב עלתה 1%; מניית רציו זינקה 12.3%

רווח לפני מס בסך של כ-290 מיליון שקל לבנק לאומי ממכירת מניות מובילאיי ■ ניצחון גדול לליכוד על המחנה הציוני - 30 מנדטים מול 24 ■ בעולם ממתינים בדריכות להודעת הפד הערב; האם הריבית בארה"ב תעלה בקרוב?

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

הפעילים בבורסה של תל אביב הגיבו היום (ד') בחיוב לתוצאות הבחירות. זאת, על רקע ירידות בוול סטריט ומגמה מעורבת בבורסות אירופה. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

ניצחון גדול לליכוד על המחנה הציוני: אחרי ספירה של כמעט כל הקולות, עולה כי מפלגת הליכוד מקבלת 30 מנדטים לעומת 24 בלבד למחנה הציוני. הרשימה המשותפת היא השלישית בגודלה עם 14 מנדטים, מפלגת יש עתיד של יאיר לפיד אחריה עם 11 מנדטים ומפלגת כולנו בראשות משה כחלון עם 10. הבית היהודי של נפתלי בנט מתרסקת וזוכה ב-8 מנדטים בלבד, לעומת 12 בכנסת היוצאת. יהדות התורה וש"ס מקבלות 7 מנדטים כל אחת, ואחריהן ישראל ביתנו עם 6 מנדטים - מרצ עברה אך בקושי את אחוז החסימה עם 4 מנדטים, ואילו מפלגת יחד בראשות אלי ישי נמצאת מתחתיו בשלב זה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכוון להקים ממשלה חדשה בהקדם. ראש הממשלה אמר הבוקר: "המציאות לא מחכה לנו. המציאות לא לוקחת פסק זמן. אזרחי ישראל מצפים מאיתנו שנגבש במהרה הנהגה שתעבוד למענם בביטחון, בכלכלה ובחברה כפי שהתחייבנו - וכך אעשה". ראש הממשלה שוחח אמש עם כל ראשי הסיעות המיועדים לממשלתו החדשה - בנט, כחלון, ליברמן, דרעי, ליצמן וגפני. עוד אמר ראש הממשלה כי הוא מתכוון להתחיל בהרכבת הממשלה באופן מיידי על מנת להשלים את מלאכת ההרכבה בתוך כשבועיים עד שלושה שבועות.

ליאור קידר, סמנכ"ל השקעות בברק בית השקעות, מציין הבוקר בתגובה לתוצאות הבחירות: "להערכתנו שוק המניות בישראל יעלה בעקבות תוצאות הבחירות, שמראות כי תיווצר קואליציה הומוגנית ויציבה, בשונה משנים קודמות. מה שהיה הוא שיהיה - הבורסה תמשיך לטפס ותשבור שיאים חדשים. המשנה הכלכלית האחראית של נתניהו תימשך, ואפקט כחלון בעניין הבנקים יהיה מוגבל. לדעתנו האג"ח הממשלתי יגיבו בעליות שערים לתוצאות הבחירות ולמשקיעים מומלץ להתמקד באפיק זה באג"ח הבינוני - ארוך. אנחנו עדיין מאמינים שמגמת העליות בשוק העולמי לא הסתיימה ושם כדאי למשקיעים להתמקד בבורסות הגרמנית והיפנית, שנהנות מתוכניות תמריצים נרחבות".

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים: "על פי הערכות האחרונות ראש הממשלה ימשיך לכהונה נוספת, מתגובת שוק ההון בפתיחת המסחר (השקל והבורסה כמעט ללא שינוי) נראה שלא צפויות הפתעות בהרכב הקואליציה או במדיניות הצפויה של הממשלה. כן הפתעה אפשרית יכולה להיות בהחלטת הריבית של הפד שתתפרסם הערב בשילוב עם פרסום מעודכן של תחזיות חברי הבנק לצמיחה, אבטלה, אינפלציה וכמובן התוואי הצפוי של הריבית הקצרה. להערכתנו, יש סיכוי שהבנק ישנה את ניסוח ההודעה שלו כדי להכין את הקרקע לקראת העלאת ריבית הראשונה (ויחליף את המילה סבלנות במילה מרוככת פחות) המשמעות של מהלך כזה תהיה התחזקות הדולר בעולם ועלייה בתשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב".

בעולם, ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב התכנסה אתמול לישיבתה בנוגע למדיניות המוניטרית, והמשקיעים מחכים לראות אם בהודעה שתצא מהפגישה היום תמחק המילה "סבלני" בכל הנוגע למועד העלאת הריבית, מה שעשוי לרמוז על העלאה אפשרית כבר ביוני. זאת, לאחר פרסום נתוני מאקרו חזקים לאחרונה ובעיקר ירידה בשיעור האבטלה ל-5.5%.

לאומי מכר מניות מובילאיי

מניות טבע , פריגו , אורמת טכנ' וטאואר עלו על רקע פערים חיוביים מול וול סטריט.

טבע וחברת התרופות איגניטה (Ignyta, סימול בוול סטריט: RXDX) הודיעו אתמול כי האחרונה תרכוש את הזכויות הגלובליות והנכסים הקשורים בארבע תכניות פיתוח של אונקולוגיה ממוקדת בתמורה ל-1.5 מיליון מניות (6%) מהמניות של איגניטה בוול סטריט.

בנק לאומי ממשיך למכור מניות מובילאיי. החברה הבת לאומי פרטנרס מכרה מניות מובילאיי בהיקף כספי כולל של כ-310 מיליון שקל. עקב המימוש צפוי לאומי לרשום בדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2015 רווח לפני מס בסך של כ-290 מיליון שקל.

מניות הגז הטבעי זינקו על רקע הערכות כי תוצאות הבחירות יובילו לפשרה בעניין מאגר לוויתן. בנוסף, נחתם החוזה לייצוא גז טבעי בין שותפות תמר לחברת דולפינוס (Dolphinus Holdings) המצרית. מדובר על הסכם בהיקף של כ- 5 מיליארד שקל, ובמסגרתו תסופק למצרים של 5 מיליארד מטר מעוקב של גז (BCM) במהלך 3 שנים. נציין את אבנר , דלק קידוחים ורציו .

עזריאלי דיווחה הבוקר על גידול של כ-4% ב-FFO בשנת 2014 שהסתכם לכ-787 מיליון שקל וגידול של כ-5% ברבעון הרביעי לשנת 2014. הקבוצה תחלק דיבידנד בהיקף של 320 מיליון שקל.

חברת קרסו מוטורס פרסמה את דוחותיה הכספיים לשנת 2014. הכנסותיה של הקבוצה בשנת 2014 צמחו בכ-5% לכ-2.92 מיליארד שקל והרווח הנקי עלה לכ-115 מיליון שקל.