מפעילים: המודל שהציעה בזק להעברת לקוחות נראה חיובי

במשרד התקשורת מביעים שביעות רצון מהפלטפורמה שבזק הציעה במסגרת הרפורמה בשוק הקווי (השוק הסיטונאי), ואומרים שלא יתערבו בהסכמות אם תתאפשר תחרות

בכירים במשרד התקשורת מביעים אופטימיות זהירה סביב ההתקדמות שהושגה בין בזק וספקיות האינטרנט לגבי יישום ממשק אוטומטי להעברת לקוחות במסגרת הרפורמה בשוק הקווי (השוק הסיטונאי). למרות שישנן בעיות, אומרים הבכירים, הרי שהמודל שהציעה בזק נראה סביר ואם ישנן בעיות הרי שהן פתירות.

היום ממשיכות החברות בדיונים במשרד התקשורת סביב יישום הממשק האוטומטי והבעיות הקטנות שממשיכות להופיע בתהליך ניוד הלקוחות הידני. עדיין ספקיות האינטרנט ממשיכות להתלונן על תקלות שונות בהעברת לקוחות אליהן במסגרת הרפורמה, אך נראה שכולם מבינים שפריצה בתחום התחרות בשוק הקווי יכולה לבוא רק כאשר התהליך האוטומטי ייכנס לתוקף בחודש מאי.

בזק זימנה את נציגי המפעילים אליה בתחילת השבוע על מנת להראות להם את הממשק האוטומטי שבאמצעותו יוכלו המפעילים להעביר אליהם לקוחות. במשרד התקשורת לא מתכוונים להתערב במודל ככל שהוא יוסכם על ידי הצדדים. מבחינת המשרד אם הצדדים מגיעים לסיכומים על הפלטפורמה שתאפשר העברת לקוחות בצורה שלא פוגעת בכללי התחרות, הרי שלמשרד אין כל כוונה להתערב בזה.

עוד נודע כי בימים האחרונים החלה חברת נטוויז'ן לצרף לקוחות במסגרת הרפורמה (ספק אינטרנט ותשתית בחבילה אחת - ג.פ.). היא עושה זאת על ידי פנייה יזומה ללקוחות ולא באמצעות פרסום באתר שלה וזאת מפני שהחברה רוצה להיות זהירה ולא להעמיס כרגע לקוחות שייתקעו בצנרת המעברים בבזק.

יחד עם זאת, החברה הבהירה שככל שהתהליך יתקדם וישתפר היא תיכנס ותקדם מכירה של חבילות אינטרנט פלוס ספק וטלפוניה. נדגיש כי הסוגיה המעניינת מבחינת סלקום היא מתי החברה תתחיל למכור חבילות טריפל, כלומר חבילות המשלבות טלוויזיה, אינטרנט וטלפוניה. כפי שפורסם בגלובס, על פי הערכות החברה תציע חבילות כאלה במחירים של כ-200 שקל.