היום: המו"מ בין הנהלת כיל לעובדים מתחדש

יו"ר ועד העובדים בתרכובות ברום: "מסרבים בתוקף לפיטורים קבוצתיים"

מפעלי ים המלח / צילום: תמר מצפי
מפעלי ים המלח / צילום: תמר מצפי

ועדי העובדים בכימיקלים לישראל (כיל), הנהלת הקבוצה ונציגי ההסתדרות הכללית מחדשים היום (ד') את המשא-ומתן בניסיון ליישב את המשבר המתמשך החברה. השיחות בין הצדדים מתקיימות במשרדי ההסתדרות בתל-אביב.

יו"ר ועד העובדים בתרכובות ברום, אבנר בן סניור, אמר ל"גלובס" זמן קצר לפני חידוש השיחות כי "עמדת המוצא שלנו לא השתנתה: נסכים להתייעלות במפעלי כיל אבל אנחנו מסרבים בתוקף להסכים לפיטורים קבוצתיים". תרכובות ברום שבנאות חובב מושבת מתחילת חודש פברואר. מפעלי ים המלח, גם הוא מקבוצת כיל, מושבת כחודש.

מכתבי הפיטורים ששיגרה הנהלת כיל לעובדים בשני המפעלים, הוקפאו בידי ההנהלה- ברוח הסיכום שהושג בשבוע שעבר בתום דיון שקיימו ראשי הקבוצה, ההסתדרות והעובדים אצל נשיא בית הדין הארצי לעבודה, השופט יגאל פליטמן. בעקבות אותו סיכום ההסתדרות חזרה בה מתכניתה לקיים שביתה כללית באזור הדרום וזאת, לאחר שכבר הכריזה על סכסוך עבודה - כאות הזדהות עם עובדי כיל. למרות חידוש המו"מ- השביתה בשני המפעלים נמשכת.

את כיל ייצגו במו"מ מנכ"ל החברה בישראל, אבנר מימון והסמנכ"ל למשאבי אנוש, אהוד ניצן. את העובדים ייצגו בן סניור ויו"ר ועד עובדי מפעלי ים המלח, ארמונד לנקרי. מטעם ההסתדרות ישתתף בדיונים יו"ר מרחב הנגב שלה, מאיר בביוף.