אנליסט: "יום הדין" בשוק הנפט קרוב מאוד - באפריל או מאי

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה הזהירה לאחרונה כי בקרוב לא יהיה כבר מקום לאחסן את הנפט בארה"ב - והמחירים ייפלו ■ נתוני המלאים שהפתיעו אתמול (שוב) מביאים אנליסטים לחשוב ש"יום הדין" בשוק הנפט קרוב מאוד

נפט / צילום: רויטרס
נפט / צילום: רויטרס

מחירי הנפט ממשיכים לרדת גם היום (ד') לאור פרסום דוח המלאים בארה"ב. מחיר חבית מסוג ברנט יורד מתחת ל-53 דולר לחבית בעוד הנפט מסוג WTI מאבד כ-3% ל-42 דולר לחבית.

מלאי הנפט בארה"ב זינק ב-10.5 מיליון חביות ל-450 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-13 במארס. כך עולה מנתונים שפורסמו הלילה בארה"ב ע"י API. נתוני הממשל האמריקאי יפורסמו בהמשך הערב. אנליסטים ציפו לנתון נמוך בהרבה - 3.8 מיליון חביות.

"זו קפיצה גדולה במלאים, בייחוד בהתחשב בבניית המלאי היפה שראינו לאחרונה", מסר לסוכנות רויטרס אנליסט אנרגיה ב-Energy Aspects. "אם זה ימשיך בקצב הזה, יש אפשרות סבירה שהמלאים יגיעו לתפוסה מירבית באפריל או במאי".

בשבוע שעבר הזהירה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה מפני ירידה חדה נוספת במחירי הנפט כאשר המלאים בארה"ב יגיעו לתפוסה מירבית. אנליסט ב-OptionsXpress הוסיף כי גם אם הנתונים שפורסמו הלילה לא מדויקים ויהיו שונים מאלה שיפורסמו הלילה על-ידי הממשל, זה לא ישנה את התמונה כי "מה שחשוב זה הציפיות בשוק, והציפיות היו ל-3.8 מיליון חביות".