חברת נדל"ן נוספת נקלעה לפירוק: גאזל נאסר

לאחר הקשיים הכלכליים אליהן נקלעו חברות הביצוע א. דורי, צ. לנדאו, מרדכי בנימין, וטל חיות, מינה בית המשפט מפרק לחברת ביצוע נוספת

בנייה חדשה / צילום: איל יצהר
בנייה חדשה / צילום: איל יצהר

הקשיים הכלכליים אליהם נקלעות חברות הביצוע בענף הנדל"ן והתשתיות ממשיכים לתת אותותיהם: בית המשפט המחוזי בנצרת מינה השבוע את עו"ד רמי קוגן למפרק זמני לחברת גזאל נאסר בע"מ, המבצעת פרויקטי בנייה.

ההחלטה ניתנה לאחר שנושות של החברה: "תעשיות רדימיקס", "איטונג" ו"שיש אלוני" העוסקות בייצור ייבוא ושיווק חומרי בנייה, הגישו בקשה לפירוק החברה. בבקשה שהוגשה באמצעות עו"ד רועי אהרוני מציינות החברות כי גאזל נאסר נקלעה לקשיים כלכליים וחייבת כספים רבים לנושיה השונים, לרבות ספקים, רשויות המס, בנקים וכד'. הן הוסיפו כי קיים חשש שבעל השליטה המלאה בחברה גאזל נאסר, ניתק מגע לחלוטין עם כלל ספקיו ולקוחותיו וקיים חשש ממשי כי יצא מהארץ ככל מהארץ ככל הנראה עקב קריסת החברה שבבעלותו.

גאזל נאסר ביצעה ומבצעת פרויקטי בנייה בין היתר בכפר יונה, קרית מוצקין, מצליח רמלה וקרית מוצקין. זאת בנוסף למבני ציבור שהקימה החברה. החברות מפרטות בבקשה כי שיקים של החברה בהיקף מאות אלפי שקלים לא התקבלו בשל אי כיסוי, וכי אין באפשרותה לעמוד בהתחייבויותיה השוטפות כלפי ספקיה ולקוחותיה ובפרט כלפי שלוש החברות עצמן שלטענתן, גאזל נאסר חייבת להן סך של 3.2 מיליון שקל שטרם שילמה. הן מוסיפות כי על פי הערכות, לחברה חובות לנושים נוספים הנאמדות במיליוני שקלים. עוד הן מציינות כי כל פניותיהן למנהלי החברה בדרישה לפרוע את החוב העלו חרס.

החברות הוסיפו בבקשה כי גם דן אנד ברדסטריט דיווחה ב-15 במרץ בהודעה דחופה כי מומלץ לתת לחברה אשראי כנגד מזומן או כנגד בטחונו מלאים. "לחברה אתרי בנייה ברחבי הארץ, שם מצוי ציוד רב, ומשכך קיים חשש כבד כי נושי החברה יעשו דין לעצמם וייטלו לידיהם את הנכסים המצויין באתרי הבנייה השונים במידה ולא ימונה בעל תפקיד שישמר את נכסי החברה". נכתב בבקשה כנימוק לדרישה למנות מפרק זמני שישמר את פעילותה העסקית והכלכלית של החברה כ"עסק חי", ויביא להעשרת קופת הפירוק שלה. יצוין כי כבר לפני כחמישה חודשים (נובמבר 2014) דן אנד ברדסטריט המליצה לעבוד עם החברה במזומן או כנגד בטחונות מלאים.

השופט עאטף עיילבוני קבע בהחלטה כי השתכנע שמן הראוי למנות מפרק זמני לחברה במעמד צד אחד משום שמצבה על פי המידע שהוצג בפניו, מחייב שליטה ופיקוח על נכסיה על מנת לאפשר בסופו של יום חלוקה קולקטיבית בין כלל נושיה. עיילבוני מינה את עו"ד רמי קוגן למפרק הזמני של החברה, לו ניתנו סמכויות שונות, לרבות תפיסת נכסי החברה וניהולם, פיטורי עובדים, והפקדת כספים בחשבון בנק שיפתח לצורך כך.