נעילה חיובית באירופה בעידוד הפד; "התפתחות חשובה מאוד"

הפדרל ריזרב: הריבית תעלה בקצב איטי מהצפוי ■ מגמה מעורבת גם במסחר בניו יורק

בורסות אירופה / צילום: רויטרס
בורסות אירופה / צילום: רויטרס

מגמה חיובית נרשמה היום (ה') בבורסות אירופה ברקע הודעת הפדרל ריזרב אמש כי הריבית בארה"ב תעלה בקצב איטי מהצפוי ולאחר סגירה חיובית בוול סטריט.

הפדרל ריזרב מוותר על המילה "סבלני" בכל הנוגע למועד בו יהיה ניתן להעלות את הריבית בארה"ב, כך עולה מהחלטת המדיניות המוניטרית שפרסם אמש. כזכור, כבר חודשים רבים שהפד משתמש בלשון זו: "אפשר להיות סבלניים בנוגע למועד בו המדיניות המוניטרית תחזור למצב נורמלי", בכל הנוגע למועד העלאת הריבית. עם זאת, הריבית לא תעלה ככל הנראה באפריל, אלא ביוני או ספטמבר.

כמו כן, על פי ההחלטה, גם כאשר הריבית תעלה הדבר יתבצע בצורה איטית יותר מכפי שנחזה בעבר. על פי ההחלטה, הריבית תעלה ל-0.625% עד סוף 2015, ולא תגיע לשיעור של 1.125% כפי שהוערך בדצמבר. עד סוף 2016 הצפי הוא שהריבית תעלה ל-1.875% ולא 2.5%. בטווח הארוך יותר הריבית צפויה להגיע ל-3.75%.

באסיה הסתיים המסחר במגמה מעורבת.

"זוהי התפתחות חשובה מאוד שכן הפד מאמין כי המגמה האחרונה בשוק העבודה האמריקאי עדיין לא הגיעה לרמה המאפשרת העלאת ריבית. ההודעה אמש מורידה משמעותית את האפשרות להעלאת ריבית בחודש יוני", ציינו הבוקר ב-Perpetual.

ענקית האלקטרוניקה היפנית Sharp עתידה לפטר כ-6,000 עובדים, יותר מ-10% מכוח העבודה שלה, במסגרת סבב התייעלות עולמי שעתיד לחסוך לחברה 200 מיליארד ין יפני (1.7 מיליארד דולר), כך על פי דיווחים בתקשורת הזרה מפי מקורות מקורבים לעניין.

מניית Nintendo זינקה זה היום השני ברציפות ברקע תכנוניה לפתח משחקים למכשירים סלולריים של חברות אחרות.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]