הדולר היציג קפץ ב-1.2%, האירו זינק ב-1.4% ל-4.32 שקלים

אנליסטים בבנק הבריטי HSBC מעריכים כי בנק ישראל יחתוך את הריבית לרמה שלילית וישיק תוכנית להקלה כמותית ■ מנגד, אסטרטג המט"ח הראשי בבנק מעריך כי "החגיגה בדולר קרובה לסיום"

דולר / צלם: רויטרס
דולר / צלם: רויטרס

השקל נחלש היום (ו') מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג התחזק מול המטבע המקומי בכ-1.2% ונקבע על 4.053 שקלים, בעוד האירו קפץ בכ-1.4% לרמה של כ-4.328 שקלים. בעולם, האירו מתחזק בכ-0.2% מול הדולר ונסחר סביב 1.06 דולרים לאירו.

היחלשות השקל מגיעה ברקע לסקירה שפרסמו אתמול אנליסטים בבנק הבריטי HSBC ולפיה בנק ישראל יחתוך את הריבית ביום שני לרמה שלילית של 0.1% ואף ישיק תוכנית להקלה כמותית במסגרתה ירכוש אג"ח בהיקף של עד 70 מיליארד שקל.

עם זאת, בסקירה שפרסם דיוויד בלום מ-HSBC, הוא מעריך כי הדהירה של הדולר מול המטבעות המרכזיים בעולם קרובה לסיום. אסטרטגים בבנק העלו את התחזית לגבי האירו/דולר וכעת צופים כי האירו יתחזק לרמה של 1.10 דולרים עד סוף 2016 ול-1.2 עד סוף 2017.

"החגיגה של הדולר כמעט נגמרה. אם תעזבו את המסיבה מוקדם זה יהיה ערב נפלא, אך אם תשארו עד מאוחר אתם תיכנסו לצרות", מציין בלום, אסטרטג המט"ח הראשי של HSBC.

התחזית של HSBC מנוגדת לתחזית שפרסמו אנליסטים בגולדמן זאקס לפני כשבוע, בה הם מעריכים כי האירו יגיע לרמת שוויון מול הדולר עד ספטמר ויצנח לשפל חדש של 80 סנט מול הדולר עד סוף 2017.

בסקירה השבועית של בנק אגוד נכתב כי "בדומה למסחר בעולם, גם בישראל הדולר נסחר השבוע בתנודתיות מול השקל, ואף ירד מתחת לרף ה- 4 שקל לדולר. בתקופה הקרובה יושפע המסחר בשקל-דולר הן מהמסחר בעולם והן מקווי היסוד הכלכליים של הממשלה החדשה שתוקם בישראל". נקודת תמיכה לדולר נמצאת ב-3.88 שקל לדולר ולאחר מכן ב-3.80 שקל לדולר, ואילו נקודת התנגדות להתחזקות הדולר נמצאת ב- 4.057 שקל לדולר ואחריה ב- 4.10 שקל לדולר.

עוד מציינים באגוד כי "עוד שבוע סוער עבר על שוק המט"ח בעולם, ובעיקר לאחר הודעת הריבית בארה"ב בסיום הישיבה של ועידת השוק הפתוח. לאחר ההודעה נחלש הדולר מול האירו בכ- 3%, אולם תוך פחות מ- 12 שעות חזר הדולר להיסחר ברמה בה נסחר לפני ההודעה, ואתמול בבוקר שב והתחזק מול מרבית המטבעות העיקריים. זאת, לאחר שבתחילת השבוע נחלש מעט הדולר".