UBS: טבע ייקרה את ה-Treanda בפעם השנייה השנה

התרופה לטיפול בסרטן היא התרופה המקורית השנייה בחשיבותה מבחינת המכירות של טבע

ארז ויגודמן / צילום: תמר מצפי
ארז ויגודמן / צילום: תמר מצפי

בתחילת השנה העלתה טבע את המחירים של כמה מהתרופות הבולטות שלה, ובראשן הקופקסון לטרשת נפוצה. אחת התרופות הנוספות שהמחיר שלה התייקר בינואר הייתה Treanda, שטבע העלתה את מחירה ב-4%. חודשיים וחצי מאוחר יותר, טבע שוב העלתה את מחיר התרופה האונקולוגית, כשבאמצע מארס המחיר עלה ב-14.4% - כך עולה מסקירה של האנליסט מארק גודמן מ-UBS.

התרופה Treanda, שמיועדת לטיפול בסרטן מסוג non-Hodgkin lymphoma ולוקמיה, הגיעה לטבע כחלק מרכישת ספלון ב-2011, ובדיעבד הפכה לאחת התרופות היחידות מספלון שתרמו לתוצאות טבע. ב-2014, מכירות התרופה הסתכמו ב-767 מיליון דולר, עלייה של 8.2% בהשוואה ל-2013. בתחזית טבע ל-2015, הצפי הוא למכירות של 670-750 מיליון דולר ל-Treanda, ירידה של 2.2%-12.6% לעומת 2014.

לפני כחודש טבע חתמה על הסכם רישוי עם חברת Eagle Pharmaceuticals, לפיו תהיה אחראית לשיווק והפצת מוצר של איגל, EP-3102, שהוא למעשה Treanda שניתנת בעירוי מהיר. בדויטשה בנק ציינו שהפוטנציאל לתחרות גנרית ל-Treanda (התרופה המקורית השנייה בחשיבותה מבחינת מכירות של טבע) ב-2016 היה סיכון משמעותי, ובהנחה שהמוצר של איגל יאושר לשיווק, טבע תוכל להעביר מטופלים לגרסה זו, ובכך להגן על התרופה מפני תחרות גנרית לעוד מספר שנים.

טבע, בניהולו של ארז ויגודמן, נסחרת בניו יורק ובת"א בשווי 52.9 מיליארד דולר.