סעודיה: לא נחתוך את תפוקת הנפט; "המחיר יצנח ל-35 דולר"

שר הנפט של סעודיה עלי אל-נעימי אמר כי מדינתו לא תחתוך את תפוקת הנפט עד אשר מדינות אחרות שאינן חברות באופ"ק יפעלו לצמצום ההיצע ■ ענקית הנפט FACTS Global Energy מעריכה כי המחירים יצנחו לרמה של כ-35-40 דולר לחבית

עלי אל-נעימי / צילום: רויטרס
עלי אל-נעימי / צילום: רויטרס

מחירי הנפט צונחים היום (ב') לאחר ששר הנפט של סעודיה אמר כי מדינתו לא תחתוך את תפוקת הנפט עד אשר מדינות אחרות שאינן חברות בקרטל הנפט אופ"ק יפעלו לצמצום היצע הזהב השחור.

עלי אל-נעימי אמר אתמול כי בכוונתו לתת לכוחות השוק לקבוע את מחירי הנפט ולא להתערב ולקצץ את התפוקה אלא אם כן מדינות אחרות שאינן חברות באופ"ק ינקטו בצעד שכזה. "לא הצלחנו להגיע להסכמה משום שהמדינות מחוץ לאופ"ק התעקשו שרק מדינות הארגון אחראיות על מחירי הנפט". לטענתו של אל-נעימי, אם הקרטל היה מחליט לפני מספר חודשים לחתוך את התפוקה, הוא היה עלול לאבד נתח שוק.

ברקע לדבריו של אל-נעימי, מחירי הנפט ממשיכים לצנוח היום. החוזים לחודש מאי על הנפט מסוג WTI יורדים ב-1.3% ונסחרים סביב 46 דולר לחבית. החוזים על הנפט מסוג ברנט יורדים בכ-0.6% ונסחרים סביב 55 דולר לחבית.

בתוך כך, ענקית הנפט FACTS Global Energy מעריכה כי המחירים יצנחו לרמה של כ-35-40 דולר לחבית לכל היותר עד סוף הרבעון השני בסביבות חודש יוני.

בוועידה שנערכה היום (ב') אמר יו"ר החברה פרדיום פשארקי, כי מחירי הנפט עלולים לצנוח לרמות נמוכות יותר אם ארה"ב תחתום על הסכם הגרעין עם איראן. להערכתו, קיים סיכוי של כ-80% שלבסוף ייחתם הסכם שכזה. לדבריו, מחירי הרצפה הם למעשה עלות הפקת חבית נפט שנאמדת בכ-20-25 דולר.