לוולפסבורג ובאיירן מינכן יש את אותם הבעלים. בבונדסליגה מודאגים

ענקית הרכב פולקסוואגן מחזיקה ב-100% מוולפסבורג וב-10% מבאיירן מינכן (באמצעות מותג אאודי שברשותה); בגרמניה מתכוונים לשנות את החוקים כדי למנוע מקרים דומים בעתיד

בסטיאן שוויינשטייגר, באיירן מינכן, בונדסליגה / צלם: רויטרס
בסטיאן שוויינשטייגר, באיירן מינכן, בונדסליגה / צלם: רויטרס

בבונדסליגה מתכוונים להכניס לתקנון של הליגה הגרמנית חוקים שיימנעו בעתיד מחברות או משקיעים כאלו ואחרים להיות "בעלי השפעה" משמעותית ביותר ממועדון אחד. הדוגמה הרלוונטית שמטרידה את ראשי הליגה היא של פולקסוואגן - ענקית הרכב שמחזיקה באופן מלא בקבוצת וולפסבורג, בכ-10% מהאלופה באיירן מינכן (באמצעות מותג אאודי שבבעלותה) וגם בחלק מקבוצת אינגולשטאט בה משחק הקשר הישראלי אלמוג כהן (משחקת בבונדסליגה 2).

"בעתיד משקיעים חיצוניים לא יוכלו להיות מעורבים ביותר משלוש קבוצות שונות, ותורשה להן בעלות של יותר מ-10% רק באחת מהן", נכתב בעיתון העסקים הגרמני "הנדסבלאט". עם זאת, השקעות שכבר קיימות, כמו זאת של פולקסוואגן - לא יכללו בתקנה החדשה, כ"אמצעי להגן על הסטנדרטים הנוכחיים של הליגה", או במילים אחרות - לא לפגוע באופן אנוש בוולפסבורג.

בהודעה רשמית של מינהלת הליגה הגרמנית, ה-DFL, שיצאה לאחר הכנס של הארגון שנערך בפרנקפורט - נמסר כי מטרת התקנות החדשות תהיה "להגן על האינטגריטי ועל האמינות של הליגה".

יש לציין כי בעלות צולבת על מועדונים אסורה על-פי אופ"א ותקנון הצ'מפיונס ליג שלה - אך החוק הזה ניתן לפרשנות, כיוון שהוא מציין "השפעה" שצריכה להיות לאותם משקיעים על המועדונים. על-פי הדיווח ב"הנדסבלאט", השפעתה של אאודי על המתרחש בבאיירן מינכן, למשל, "אינה גבוהה מספיק על מנת שהעניין יטופל על-ידי אופ"א כרגע".

החששות של ראשי הליגה מהבעלות הצולבת התגברו במיוחד השנה, לאחר שוולפסבורג נכנסה למאבק אליפות ישיר מול באיירן (למרות שכרגע האחרונה פתחה פער של 10 נקודות בראשות הטבלה). מספר דיווחים בתקשורת הגרמנית כבר קבעו כי באיירן תנסה בקיץ להחתים את כוכב וולפסבורג, קווין דה ברויינה, שסעיף השחרור שלו עומד על 55 מיליון אירו.