נס מקצועי וכלכלי ששמו סאות'המפטון

הקבוצה שב-2009 הייתה תחת כינוס נכסים, ורק בקיץ האחרון ערכה מכירת חיסול של כוכביה - הצליחה להחליף אותם בחומר ראוי שמוביל אותה לצמרת הפרמיירליג; בינתיים, הדוחות של 2013/14 יצביעו על רווח נקי פנטסטי של 33.4 מיליון ליש"ט

סאדיו מאנה, סאות'המפטון, פרמיירליג / צלם: רויטרס
סאדיו מאנה, סאות'המפטון, פרמיירליג / צלם: רויטרס

בקיץ האחרון האחרון החליטה סאות'המפטון לעשות סוג של מכירת חיסול. לוק שואו עזב למנצ'סטר יונייטד; ליברפול לקחה את אדם לאלאנה, דג'אן לוברן וריקי למברט; ארסנל רכשה את קאלום צ'יימברס. למרות זאת - הקבוצה, שמודרכת על-ידי רונאלד קומאן ההולנדי - הצליחה להביא במקומם שחקני רכש נכונים, והיא אחת ההפתעות הגדולות העונה בפרמיירליג: מדורגת בתום 30 מחזורים במקום השישי.

כעת, מתברר כי ההצלחה יוצאת גם מחוץ לגבולות המגרש: ה"מייל און סאנדיי" מפרסם הבוקר (א') כי סאות'המפטון תדווח בימים הקרובים על רווח נקי של 33.4 מיליון ליש"ט שאיתו סיימו "הקדושים" את עונת 2013/14.

זוהי הפעם הראשונה בה סאות'המפטון מסיימת עונה ברווח מאז 2009, אז פתחה בהליך של כינוס נכסים, והידרדרה עד לליגה השלישית בחשיבותה באנגליה. באותה תקופה השתלט עליה איש העסקים השווייצרי המנוח מרקוס ליבר (ביתו קטרינה משמשת כיום כבעלי הקבוצה).

הדוחות, שנכונים לסוף יוני 2014 - אינם כוללים ברובם את סך ההכנסות ממכירת השחקנים האמסיבית שהתרחשה בקיץ: חמשת השחקנים הבכירים שנמכרו הכניסו למאזן 31.9 מיליון ליש"ט, זאת למרות ששורת ההכנסות הסופית שהם אמורים "להביא" היא 94 מיליון ליש"ט (חלק מהעסקאות נסגרו לאחר סוף יוני, חלק מהכספים אמורים להתקבל בתשלומים בתקופות מאוחרות יותר, וכ-12 מיליון ליש"ט מתוך הסך הכל כבר עברו לידי קבוצות אחרות שהחזיקו בזכויות על השחקנים שנמכרו, וכעמלה בשיעור של 4% עבור כל עסקה שהועבר לפרמיירליג).