"יונית לוי נחמדה מאוד, אבל יש בה משהו מרובע ומאופק"

היא הובילה את העימות היחיד של הבחירות, פוצצה את הרייטינג במשדר הבחירות עצמו ולא מפסיקה לשבור שיאים ■ אודי סגל: "הדימוי של יונית לוי כמלכת הקרח לא משקף את המציאות. היא משעשעת וכיפית ולא מלאה בעצמה"

יונית לוי מגישה את מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 כבר כמעט 13 שנים, שמונה מתוכן בגרסת הסולו. היא בת 37 ונהנית עדיין מדימוי של צעירה בעסק, בלי שהדבר יבוא על חשבון המקצועיות והניסיון המיוחסים לה. למען האמת, ההפך הוא הנכון.

אחרי 13 שנים בפרונט, לוי עדיין נחשבת לתגלית, עם אותה הילה של מי שנמצאה בגיל 25 מוכשרת מספיק כדי לשאת על כתפיה את המהדורה המרכזית לבדה. תפקיד, אגב, שגם אליו התכוננה ברצינות אין-קץ, בחזרות שערכה עם הבמאי הראשי של חדשות 2, אבי אטיאס, ועם מי שהיה בן זוגה והמנטור המקצועי שלה, יעקב אילון.

"הדימוי שלה כמלכת הקרח לא משקף את המציאות", אומר אודי סגל. "יונית האמיתית, שהיא קפדנית ורצינית יותר מכל אדם שאי-פעם עבדתי איתו, היא אישה חדה, משעשעת וכיפית. היא סקרנית ויסודית ומאוד לא מלאה מעצמה, לא עסוקה בעצמה ובלי שום ענייני אגו. כשהיא עובדת על משהו, היא מתקשרת אל כל אדם שעולה על דעתה שיוכל לתרום לה עוד תובנה, רעיון או הרהור. יש אנשים שחושבים שזה לא לכבודם לעשות דברים כאלה, אבל לא יונית".

"היא נחמדה מאוד", מעיד קולגה אחר, "אבל יש בה משהו מרובע ומאופק מדי, מוכוון קריירה באופן קצת קיצוני. היא בעצמה צוחקת שנולדה זקנה. ההתנהלות הזו, הסגורה והמחושבת, נובעת מחרדה גדולה לעשות טעויות.

"היא מכינה לעצמה קלסרים על גבי קלסרים וניירת על ניירת עם מידע וחומר רקע ושאלות, כדי לבטח את עצמה מטעויות בשידור. היא לא מרשה לעצמה לדבר עם אנשים, כי זה יכול להיות מקור לפדיחות. היא נצמדת למנעד מוגבל של ג'סטות בהגשה, כי ככה היא לא תטעה.

"אני לא יכול להגיד שזה לא עובד - כי זה כן עובד. אבל בשורה התחתונה זה מביא עודף דרמטיות ורצינות וכובד-ראש, שאני לא בטוח שהם נעימים לצופה. זה קצת כמו פטיש בראש בסוף היום".