ארה"ב: 44% מסתייגים מהתנהלות נתניהו עם ארצם

אך סקר חדש של "וושינגטון פוסט" ו-ABC מצא גם כי 50% מהנשאלים מסתייגים מהדרך שבה מנהל אובמה את יחסי ארה"ב עם ישראל ■ תמיכת האמריקאים במדינה פלסטינית - בשפל

ברק אובמה בנימין נתניהו / צלם: בלומברג
ברק אובמה בנימין נתניהו / צלם: בלומברג

סקר חדש של "וושינגטון פוסט" ורשת ABC העלה כי 44% מהאמריקאים אינם מרוצים מהדרך שבה מנהל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את יחסי ישראל עם ארה"ב. 37% הביעו שביעות-רצון.

אך הסקר מצא גם כי 50% מהאמריקאים מסתייגים מהדרך שבה מנהל נשיאם, ברק אובמה, את יחסי ארה"ב עם ישראל. רק 38% מרוצים מהתנהלות אובמה מול ישראל.

במקביל מראה הסקר כי תמיכת האמריקאים בהקמת מדינה פלסטינית נמצאת ברמת שפל. בתשובה על שאלה, 'האם אתה תומך בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגדה המערבית וברצועת עזה, או מתנגד לה", השיבו 39% שהם תומכים ו-36% אמרו שהם מתנגדים למדינה כזו. שיעור התמיכה הוא הנמוך ביותר מאז 1998, השנה שבה החלו "וושינגטון פוסט" ו-ABC להציג שאלה כזו. לדוגמה, ב-2003, היה שיעור התומכים במדינה הפלסטינית 58%. הפער בין תומכים במדינה פלסטינית למתנגדיה בסקר החדש - 3% - הוא הנמוך ביותר מאז אותה שנה.

פילוח של המדגם לפי שייכות מפלגתית העלה כי 33% מהדמוקרטים ו-50% מהרפובליקנים מתנגדים למדינה פלסטינית. 41% מהדמוקרטים ו-31% מהרפובליקנים תומכים במדינה כזו.

הסקר מצא עוד כי רוב האמריקאים תומכים בהסכם פוטנציאלי עם איראן. השאלה הייתה: 'האם תתמוך בהסכם עם איראן, שיסיר את הסנקציות הכלכליות המשמעותיות מעל מדינה זו תמורת הגבלות שתטיל איראן על תכנית הגרעינית שלה, באופן שיקשה עליה לייצר נשק גרעיני, או שתתנגד להסכם כזה"? 59% מהנשאלים אמרו, שהם יתמכו בהסכם כזה, ו-31% הביעו הסתייגות ממנו.

באופן פרדוקסלי, אמרו 59% מהנשאלים שהם אינם בטוחים שהסכם ימנע מאיראן פיתוח נשק גרעיני; 37% אמרו, שהם בטוחים שהסכם אכן יגשים את מטרתו.