השיחות בשווייץ מול איראן הופסקו: "קרובים לקו הסיום"

נציגי איראן והמעצמות דנו במשך שעות ארוכות בלוזאן שבשוויץ במטרה להגיע להסכם על תכניתה הגרעינית של איראן עוד ביממה הקרובה ■ שר החוץ הצרפתי פביוס שב לשוויץ: "ישנן סוגיות לא פתורות על הפרק, שדורשות התגמשות בעיקר מהצד האיראני"

שיחות הגרעין - ג'ון קרי מוחמד זריף / צילום: רויטרס
שיחות הגרעין - ג'ון קרי מוחמד זריף / צילום: רויטרס

לאחר יותר מ-4 שעות של דיונים מרתוניים, עדיין לא הושגה הסכמה בלוזאן שבשווייץ: בלילה (ה') נמשך מרתון השיחות בין הנציגים, שיצאו בינתיים להפסקה. הצדדים נועדו במהלך כל הלילה, בהשתתפות מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, שר החוץ האיראני, מוחמד זריף ושרי החוץ האירופים.

שר החוץ של צרפת לורן פביוס שב אמש ללוזאן, אחרי שעזב את השיחות מוקדם יותר אתמול. עם שובו לשוויץ אמר פביוס כי השיחות נמצאות במטרים האחרונים לקראת קו הסיום, שהם גם הקשים ביותר. "התהליך עדיין לא נגמר", ציין פביוס. "עדיין ישנן סוגיות לא פתורות על הפרק, שדורשות התגמשות בעיקר מהצד האיראני".

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף אמר אמש לפני תחילת הדיונים כי יתכן וההזדמנות הנוכחית להשיג הסכם עם איראן לא תחזור בעתיד. זריף ציין אמש כי חתימה על הסכם תלויה אך ורק בנציגי המעצמות השותפים לשיח.

במקביל, הודיעה מחלקת ההגנה האמריקנית כי מזכיר המדינה קרי יישאר בלוזאן במהלך היום, אך טרם התחייבה כי קרי יאריך את שהותו בשוויץ גם מחר.

אתמול הבהירו בוושינגטון כי במקרה של קיפאון במגעים הם אינם שוללים את נטישת שולחן המשא ומתן. "ארצות הברית לא תהיה זו שתסיים את התהליך כל עוד הוא נמשך", הבהיר דובר הבית הלבן. "עם זאת, במקרה שהשיחות ייקלעו שוב למבוי סתום, לא נהסס לעזוב את מוקד הדיונים יחד עם נציגי המדינות האחרות".