וול סטריט ננעלה בעליות; הנפט ירד על רקע ההסכם עם איראן

תביעות האבטלה השבועיות והמאזן המסחרי של ארה"ב הפתיעו לטובה ■ בגולדמן זאקס פרסמו המלצת מכירה למניית מיקרוסופט ■ מחר לא יתקיים מסחר לרגל "יום השישי הטוב", אולם יתפרסם דוח התעסוקה לחודש מארס

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות, על רקע נתוני מאקרו טובים בארה"ב, ולאחר ההודעה על סיכום הביניים בין איראן למעצמות. מחירי הנפט ירדו בעקבות כך בחדות.

נזכיר כי מחר לא יתקיים מסחר לרגל "יום השישי הטוב", אולם יתפרסם דוח התעסוקה לחודש מארס.

שרת החוץ של האיחוד האירופי ושר החוץ של אירן כינסו הערב מסיבת עיתונאים, ומסרו הצהרה על הסכמות שהושגו בין אירן למעצמות. שרת החוץ של האיחוד האירופי ציינה כי מאגר האורניום של האירנים יוגבל, מספר הצנטריפוגות הפעילות של אירן יצומצם גם הוא, המתקן בפורדו יומר למרכז טכנולוגי והקהילה הבינלאומית תסייע לשנות את ייעודו של הכור בעראק כדי שלא ישמש לייצור נשק גרעיני.

"האורניום המועשר יועבר למתקני מחקר", אמרה מוגריני. "לא יהיה שום חומר מועשר בפורדו, ועל אירן תחול האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני. יהיה פיקוח רציף ועקבי של פעולות אירן בשטחה, וכל הסנקציות נגד אירן יוסרו ברגע שאירן תבצע את המחויבויות הגרעיניות שלה".

השיחות בין אירן למעצמות יימשכו עד 30 ביוני.

על רקע הדברים הללו, ירדו מחירי הנפט. מחיר חבית מסוג WTI ירד בכ-1.9% ל-49.14 דולר, וחבית מסוג ברנט יורדת בכ-3.3% ל-55.2 דולר.

אתמול ננעל המסחר בירידות שערים בצל פרסום נתוני מאקרו מאכזבים, במרכזם סקר ה-ADP שהצביע על תוספת של 189 אלף משרות בסקטור הפרטי בחודש מארס, בעוד בשוק ציפו לתוספת של 229 אלף משרות. בנוסף, מדד ה-ISM רשם ירידה זה החודש החמישי ברציפות ורשם קריאה נמוכה מהצפי של 51.5 נקודות.

מחר, כאמור, יפורסם דוח התעסוקה המלא, כאשר הצפי בשוק הוא לתוספת של 247 אלף משרות למשק בחודש מארס, לאחר שבפברואר נוספו למשק האמריקאי 295 אלף משרות. שיעור האבטלה צפוי להשיאר על כנו ברמה של 5.5% בעוד השכר הממוצע לשעה צפוי לעלות ב-0.2%, לאחר עלייה מזערית בשיעור של 0.1% בפברואר.

תביעות האבטלה השבועיות שפורסמו היום הצביעו על ירידה של 20 אלף לרמה של 268 אלף תביעות ראשוניות, כאשר צפי האנליסטים היה לעלייה ל-286 אלף תביעות, בשבוע שהסתיים ב-28 במארס. עוד פורסם היום המאזן המסחרי של ארה"ב, שירד ב-17% ל-35.4 מיליארד דולר, הרמה הנמוכה מאז 2009. אנליסטים צפו צמצום מתון יותר של הגירעון המסחר לרמה של 41.3 מיליארד דולר. זאת, לעומת 42.7 מיליארד דולר בחודש הקודם.

עוד פורסם נתון הזמנות המפעלים, שעלה בפברואר ב-0.2%, לעומת הצפי לירידה בשיעור 0.4%. מדובר בחודש הראשון מזה חצי שנה שבו הנתון מציג עלייה.

יו"ר הפד ג'נט ילן התייחסה היום בוועידה כלכלית של הפד לבעיית אי השוויון בחברה האמריקאית ואמרה כי דרושים מחקרים נוספים בנושא כדי ללמוד כיצד לצמצם את התופעה. ילן ציינה כי רבים חוששים שילדיהם יתגברו ויהפכו לעניים יותר מהוריהם.

מניות במוקד

מיקרוסופט ריכזה עניין לאחר שאנליסטים בגולדמן זאקס פרסמו המלצת מכירה למניית החברה משום שהם צופים ירידה בהכנסות וברווחים ב-3 השנים הקרובות.

חברת אבטחת המידע הישראלית צ'ק פוינט תרכוש את הסטארט-אפ הישראלי Lacoon תמורת סכום שמוערך בעשרות מיליוני דולרים. לאקון עוסקת באבטחת מכשירי סלולר.

מיקרון דיווחה אתמול לאחר נעילת המסחר על רווח נקי של 81 סנט למניה על הכנסות של 4.17 מיליארד דולר. אנליסטים בשוק ציפו לרווח נקי של 72 סנט למניה על הכנסות של 4.15 מיליארד דולר.

ענקית האינטרנט גו-דדי החלה להסחר אתמול בוול סטריט תחת הסימול GDDY ורשמה זינוק במחיר המניה. הליך החיתום נסגר בביקושים גבוהים אשר הביאו את מחיר החיתום הסופי ל-20 דולר למניה. גם היום חלה עלייה במחירה.