פאר בלתי נתפס: קאדילק מציגה את ספינת הדגל החדשה

נחשפה אחת ממכוניות הסאלון הטובות בעולם היום: הצצה ראשונה לקאדילק CT החדשה - מכונית היוקרה המפוארת והמתקדמת ביותר של היצרן האמריקאי אי פעם

קאדילק מציגה היום (ה'), ערב פתיחת תערוכת הרכב בניו יורק, את הקאדילק CT6, שהיא למעשה המתחרה שלה לב.מ.וו סדרה 7, אאודי אי 8 והמצרדס אס קלאס - ובכך ממשיכה קאדילק את חזונה ארוך הטווח שהוא להיכנס לכמה שיותר סגמנטים בשנים הקרובות.

נתחיל במידות, אורכה של המכונית הוא 5 מטרים רוחבה מטר שמונים ושמונה ס"מ, העיצוב נשאב מדגם הקונספט אל מיראז' שהוצג לפני כשנתיים וכמובן מאחיותייו הקטנות יותר ה-ats וה-CTS . חזית המכונית זוכה לתאורת יום שיחד עם הפנסים המאורכים יורדת כל הדרך אל הפגוש הקידמי וכמובן לגריל מאסיבי בצורת הסמל של קאדילק.

ה-CT6 בנויה על פלטפורמה חדשה בשם אומגה, פלטפורמה שבעתיד תתרחב גם לדגם קרוסאובר חדש, משקלה של השלדה קל יחסית אפילו קל מזו משל אחותה הקטנה ה-CTS, רק 1,800 ק"ג וזאת הודות לשימוש רחב באלומיניום ותרכובות קלות. לשם השוואה משקל הפלטפורמה של אאודי A8 לדוגמא עומד על 1,950 ק"ג.

בתוך המכונית מבטיחה קאדילק סביבה מפוארת, שקטה מאוד ומרווחת. הנוסעים מקדימה יזכו למושבי עור עם מערכת עיסוי, מערכת הסראונד שתכלול לא פחות מאשר 34 רמקולים של בוז ועוד. הרוכשים יכלו לקנות מערכת ישיבה יוקרתית גם לנוסעים מאחור שתספק להם שלל פינוקים.

הציוד האלקטרוני בתוך המכונית כולל בין השאר מראה אחורית המוזנת ממצלמה באיכות HD, מצלמת 360 מעלות שיכולות גם להקליט את הנעשה בחוץ לכונן קשיח, טעינת טלפון אלחוטית, מסך מגע בגודל 10.2 אינצ' ועוד.

מתחת למכסה המנוע מציעה קאדילק שני מנועים הראשון שני ליטרים טורבו עם הספק של 265 כוחות סוס או לחילופין מנוע וי 6 שלושה ליטרים עם הספק של 335 כוחות סוס או 400 כוחות סוס. הכוח יועבר לגלגלים האחוריים או לכל ארבעת הגלגלים בהתאם למנוע דרך תיבת הילוכים בעלת 9 מהירויות.

המכונית תחל להמכר בארצות הברית לקראת סוף שנת 2015, מ-UMI, יבואנית קאדילק לישראל נמסר כי המכונית תגיע לישראל במהלך הרבעון הראשון של 2016 והיא לא תגיע לבדה אלא יחד עם הדור השישי של השברולט קאמרו שעברה דיאטה של מאה ק"ג מהדור הקודם ולראשונה מכונית השרירים האמריקאית תחל להמכר בישראל באופן סדיר.