בכירים בהפניקס זומנו לחקירה ברשות ניירות ערך

השבוע עצרה הרשות את עומרי ויסמן, מנהל באקסלנס נשואה, חברת-בת של אקסלנס שבשליטת הפניקס, בחשד שביצע עסקאות תרמיתיות ביותר מ-100 מיליון שקל ■ אקסלנס: "הפעולות בוצעו בקשר עם עסקאות בני"ע עם הפניקס"

שמואל האוזר, יור רשות ניירות ערך / צלם: יונתן בלום
שמואל האוזר, יור רשות ניירות ערך / צלם: יונתן בלום

חברת הפניקס הודיעה הערב (ה') כי מספר נושאי משרה בחברה זומנו לחקירה במחלקת החקירות של רשות ניירות ערך. "למיטב ידיעת החברה, החקירה נסובה בנושא הנוגע לשירות אותו קיבלה החברה מחברה קשורה", נמסר בהודעת הפניקס, וסביר שהכוונה היא לחשד לתרמית ניירות ערך באקסלנס.

כאמור, ייתכן כי החקירה קשורה למעצרם של עומרי ויסמן, מנהל דסק מניות בחדר המסחר של הלקוחות המוסדיים באקסלנס נשואה, ואבי אשכנזי, הבעלים של חברת מעשרות השקעות ופיננסים, על-ידי רשות ניירות ערך. לא מן הנמנע שיהיו עוד נחקרים, ושהפרשה בעיצומה.

בהמשך להודעת הפניקס, אקסלנס הודיעה הערב כי "בימים האחרונים ביצעו חוקרי רשות ניירות ערך חיפוש במשרדי החברה והחברה-הבת, אקסלנס נשואה, וכן חקרו מספר נושאי משרה בחברה ובחברה-הבת. למיטב ידיעת החברה, פעולות אלה בוצעו בקשר עם עסקאות בניירות ערך בין החברה-הבת לבין הפניקס בטוח בע"מ (או גופים קשורים לה), ולא בקשר לעסקאות עם לקוחות החברה".

ויסמן ואשכנזי נעצרו בחשד שביצעו עסקאות תרמיתיות ביותר מ-100 מיליון שקל כדי לעשות רווחים בתחכום ובהסוואה, במטרה לייצר להם רווח כספי על חשבון המשקיעים.

החשדות המיוחסים להם הם עבירות תרמית על-פי חוק ניירות ערך, קבלת דבר במירמה, מירמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירות הלבנת הון.

אקסלנס השקעות נמצאת בשליטת הפניקס, והן מנהלות סכומי-עתק מכספי הציבור.

פוסון הסינית ביקשה מסלינגר אישור שליטה בהפניקס

מדובר בעיתוי רגיש עבור הפניקס, שכן לפני יומיים נודע ל"גלובס" כי חברת פוסון (Fosun International) הסינית הגישה השבוע בקשה רשמית למפקחת על הביטוחדורית סלינגר, לקבל את אישורה להחזיק באמצעי שליטה בקבוצת הביטוח והפיננסים הפניקס, שגם שולטת בבית ההשקעות אקסלנס.

מדובר בשלב הכרחי ומתקדם על מנת שהסינים יורשו לשלוט בקבוצת ביטוח בישראל. עם זאת, בשלב זה אין ודאות שהעסקה של פוסון עם דלק תושלם, ושהאישור מהאוצר יינתן לרוכשים הפוטנציאליים.

ברשות ניירות ערך סרבו להגיב.