חצי יובל לפסטיבל תיאטרונטו: חשבון נפש מול הקהל

הרבה חשבון נפש, אישי וחברתי, עולה מהצגות התיאטרונטו, שחוגג חצי יובל

25 שנות פעילות חוגג השבוע פסטיבל התיאטרונטו להצגות היחיד, שייסד ומנהל יעקב אגמון. מפעל ייחודי ומרשים, שלצד הצגות התחרות ופעילות סטודנטיאלית ענפה, יארח גם 6 הפקות בינלאומיות - מאנגליה, מרומניה, מאירלנד, מפולין ואפילו מאוסטרליה עם ההצגה "ערפאת בטיפול" מאת ובביצועו של ג'רמי ברכה.

במוקד התיאטרונטו, שתקציבו עומד כיום על כ-600 אלף שקל, מתחרות 8 הצגות, שנבחרו מתוך כ-100 מחזות שהוגשו למסגרת התחרותית (הפרס להצגה שתזכה בפסטיבל עומד על 10 אלף שקל, ובנוסף מוקצבים להפקת כל אחת מהצגות התחרות 7,500 שקל).

בין הצגות התחרות, לצד "מקורקעת", בבימויו של סיני פתר ובביצועה של קרן צור, יתחרו עוד השחקן הוותיק יונתן צ'רצ'י, שעושה חשבון נפש במחזה פרי עטו "חסד עצמי" (שהוא ביים יחד עם רני בלייר); השחקן ולדימיר פרידמן, שמתחקה אחר סיפורו של פסיכולוג בעל נטיות אובדניות ב"רואה את הקולות", מאת עומר תדמור ובבימויו; השחקן מחמוד קדח מהמרכז לתיאטרון של עכו, שמתעמת עם ניצול שואה זקן בתל אביב, שאינו מעוניין להשכיר את דירתו לערבי, בהצגה "הלוך ושוב", שביים פיראס רובי.

יום ב'-ד', 6-8 באפריל, ביפו העתיקה: תיאטרון יפו, תיאטרון הסימטה, תיאטרון 'נא לגעת', בבית עמותת הכוריאוגרפים במחסן 2 בנמל יפו ובמוזיאון אילנה גור. לפרטים: http://www.run-art.co.il ובפייסבוק.