ילד בן 20 שלא מוכן להרוויח רק 100 אלף ליש"ט בשבוע

הסיפור של ראחים סטרלינג מליברפול ממשיך להטריף את הכדורגל האנגלי ■ הקשר, שמסרב בינתיים לשדרוג אדיר בשכרו - כבר מחוזר לפי הדיווחים ע"י ארסנל, צ'לסי, מנ. יונייטד וסיטי; תג המחיר: לפחות 50 מיליון ליש"ט

ראחים סטרלינג, ליברפול / צלם: רויטרס
ראחים סטרלינג, ליברפול / צלם: רויטרס

אחד השחקנים הכי מדוברים בימים אלו בכדורגל האנגלי הוא ראחים סטרלינג, כוכבה הצעיר (20) של ליברפול. הקשר האנגלי התראיין בשבוע שעבר ל-BBC, ללא אישורה של הקבוצה - וטען כי אינו צריך להצטייר על-ידי הציבור כחמדן, למרות שדחה את הצעתם האחרונה של האדומים לשדרג לו את השכר, לפי הערכות - אל סך של 100 אלף ליש"ט בשבוע (כיום הוא מקבל כ-35 אלף ליש"ט). לטענתו - יותר חשוב לו לזכות בתארים ולהיות חלק מקבוצה שמנצחת משחקים - ולכן הוא ידחה כל קבלת החלטה לגבי החוזה שלו אל הקיץ הקרוב.

על-פי ה"אינדיפנדנט", בליברפול קיבלו בשאט נפש את הראיון והדברים שיצאו ממנו, אך לא יסכימו בכל אופן למכור את סטרלינג בקיץ, עם פתיחת חלון ההעברות - בפחות מ-50 מיליון ליש"ט. לפי "הדיילי מייל", הסכום הזה לא אמור להרתיע את צ'לסי שעשויה להגיש הצעה לרכישתו. אגב, סטרלינג לא ממש שיפר את תדמיתו בקרב אוהדי ליברפול לאחר שטען כי הוא "מוחמא" מהשמועות שגם ארסנל תנסה לגייס אותו לשורותיה. מנצ'סטר יונייטד ומנצ'סטר סיטי הוזכרו כמועמדות אף-הן להיכנס למו"מ עם ליברפול על רכישתו.

מטבע הדברים, ההחלטה של סטרלינג לקיים את הראיון ב-BBC עוררה עליו גלי ביקורת. "מדובר על ילד בן 20 שצריך להתרכז בכדורגל", אמר כדורגלן העבר פיל נוויל ל-BBC. "זה בסדר שיש לו סוכנים, אבל הוא צריך להתחיל לקחת 'בעלות' על הקריירה שלו ולהגיד: 'אני רוצה לחתום על חוזה. אני במועדון הנכון, בזמן הנכון'. צריך לזכור שיש לו עוד 27 חודשים עד סוף החוזה הנוכחי".

העיתונאי ברני רונאי כתב אמש ב"גרדיאן" על פרשת סטרלינג: "הסיפור סביב החוזה שלו מדגים את העיוות של הכדורגל האנגלי ואת המרדף הבלתי פוסק אחרי מזומנים. זה שחקן שכבש רק שער אחד עבור נבחרת אנגליה".