מרבית בורסות אסיה ננעלו בעליות; בורסות אירופה סגורות

בורסות סין היו סגורות בשל חגים מקומיים ■ בורסות אירופה סגורות לרגל חג הפסחא ■ בשוק מעריכים כי הפד ידחה את העלאת הריבית מחודש יוני בשל דוח התעסוקה המאכזב

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק
בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ב') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, ברקע דוח התעסוקה המאכזב שפורסם בארה"ב ביום שישי. בורסות אירופה עדיין יהיו סגורות היום לרגל חג הפסחא. הבורסות בסין, טיוואן והונג קונג סגורות לרגל אירועים מקומיים המתקיימים שם. החוזים העתידיים נסחרים בירידות.

ביום שישי לא התקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג הפסחא. עם זאת, פורסם דוח התעסוקה לחודש מארס שלא עמד בציפיות והצביע על תוספת של 126 אלף משרות, בעוד שיעור האבטלה נותר כצפוי ברמה של 5.5%. בשוק ציפו לתוספת של כ-245 אלף משרות לאחר שב-12 החודשים האחרונים המשק האמריקאי ייצר יותר מ-200 אלף משרות מדי חודש.

בעקבות הנתון המאכזב גוברות ההערכות בשוק שהפד ידחה את העלאת הריבית שהייתה מתוכננת לחודש יוני. כעת, האנליסטים בשוק מעריכים כי ספטמבר הוא החודש המוקדם ביותר האפשרי להעלאת ריבית, וגם הוא נראה כבר לא סביר. העלאה בספטמבר תחייב הבראה כלכלית ברורה בחודשי האביב והקיץ. הפד רוצה להעלות את הריבית, אבל הוא דובר אמת כשהוא מסביר שהוא תלוי בנתונים הכלכליים השוטפים שמתפרסמים.

ביפן, מניות הטכנולוגיה בלטו במסחר. מניית שארפ זינקה ביותר מ-6% בעקבות דיווחים כי החברה עשויה להפסיק את ייצור מסכי ה-LCD שלה ובכוונתה לפנות לממשלה במטרה לקבל סיוע פיננסי. מניית סוני עלתה ביותר מ-1% בעקבות דיווחים בתקשורת המקומית לפיהם החברה תפטר יותר ממחצית מעובדי ההנהלה שלה. בסקטור הרכב, מניית טויוטה סיימה בירידות בצל דיווחים לפיהם החברה מתכננת להוציא יותר מ-1.25 מיליארד דולר על הקמה מחודשת ושיפוץ של מפעלים במקסיקו וסין.

בדרום קוריאה, מניית סמסונג טיפסה בחדות לקראת פרסום תחזית ההכנסות והרווח שלה.