שירות חדש בבורסה: תספק ניתוחים על חברות לכל הציבור

שיתוף-פעולה בין הבורסה לני"ע לבין חברת AnalytixInsight יאפשר למשקיעים לקבל מידע רב יותר על החברות הציבוריות

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בת"א תתחיל לספק ניתוחים על חברות הנסחרות בה, במסגרת שיתוף-פעולה עליו חתמה עם חברת AnalytixInsight, חברה העוסקת באיסוף מידע פיננסי על חברות הנסחרות בבורסות שונות.

במסגרת שיתוף-הפעולה, תאסוף החברה ותעמיד לרשות הבורסה מידע פיננסי על חברות ציבוריות. המידע יוצג לציבור הרחב בעברית ובאנגלית ויעודכן על בסיס יומי.

"הסכם שיתוף-הפעולה יביא להגברת החשיפה והשקיפות של ביצועיהן הפיננסיים של החברות ובמיוחד לגבי חברות שאינן מסוקרות באופן שוטף על-ידי אנליסטים", נכתב בהודעת הבורסה. "כיום, למשקיעים ולציבור בכללותו ישנה גישה למספר קטן יחסית של נתונים פיננסיים ורק בחלק מהחברות הנסחרות בבורסה בת"א, באמצעות אתר הבורסה ואתר המאיה. נתוני מחקר וניתוחים פיננסיים נגישים למשקיעים במספר מצומצם יותר של חברות.

"AnalytixInsight, באמצעות פורטל קפיטלקיוב, צוברת מידע פיננסי גולמי ממקורות פומביים שונים, קולטת אותו למאגרי המידע שלה ומבצעת פעולות עיבוד פיננסי במגוון תחומים. הנתונים שיפורסמו באתרי הבורסה יכללו מידע פיננסי גולמי, ניתוחים פיננסיים, תוכן ויזואלי, ומידע גרפי. הגולשים באתר הבורסה יוכלו להוריד את המידע ולייצא ממנו קבצים לשימושם. מידע לגבי חברות חדשות אשר תחלנה להיסחר בבורסה, ייאסף מתשקיף החברה וממקורות מידע פומביים נוספים".

במסגרת השירות החדש, המשקיעים יוכלו לרכוש מידע נוסף על החברות הנסחרות בבורסה ולהשוות את ביצועיהן לחברות אחרות בענף או במדד (PEER) במסגרת מוצרי פרימיום של קפיטלקיוב. מוצרים אלה יכללו אפשרויות למחקר-עומק, יכולות השוואה (בנצ'מרק) ועוד. ניתן יהיה להירשם אליהם באתר קפיטלקויב אשר גם ייתן להם תמיכה.

"הסכם שיתוף-הפעולה עם קפיטלקיוב מהווה נדבך נוסף בשורה של מהלכים אותם מבצעת הבורסה במטרה להגביר את החשיפה לחברות הנסחרות בה ועל מנת לעודד את הגדלת המסחר", מסר אלדד הרשטיג, סמנכ"ל טכנולוגיות מידע ותפעול בבורסה. "לאחר שייכנס הסכם שיתוף-הפעולה לתוקפו, יוכל ציבור המשקיעים הישראלי, הפרטי והמוסדי, להיחשף למידע מקצועי הנוגע לחברות הנסחרות בבורסה בהיקף רחב ובאיכות גבוהה".