הבורסה לקחה אתנחתא מהראלי - מדד המעו"ף נסוג מהשיא

צפי לפתיחה מעורבת בוול סטריט ■ מחר לא יתקיים מסחר לרגל חג שני של פסח, המסחר בבורסה יתחדש בשבוע הבא ■ לאומי מכר בימים האחרונים 4% ממניות קנון ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-883 מיליון שקל

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ד') תוך ירידות במדדי המעו"ף ות"א 75 לאחר הראלי העוצמתי של הימים האחרונים. נזכיר כי מחר לא יתקיים מסחר בבורסה לרגל חג שני של פסח. כעת מאותתים החוזים העתידיים על פתיחה מעורבת בוול סטריט ובאירופה המגמה מעורבת עם נטייה לירידות. מחזור המסחר הסתכם בכ-883 מיליון שקל. ת"א 25 עלה השבוע ב-0.6% והשלים עלייה של 12.7% מתחילת השנה.

הפדרל ריזרב צפוי לפרסם היום את הפרוטוקולים מהחלטת הריבית האחרונה שלו, והמשקיעים ינסו להבין מתי מתכוון הבנק המרכזי להעלות ריבית בפעם הראשונה בארה"ב מאז המשבר הפיננסי הקשה של 2008. אל מול נתוני התעסוקה המאכזבים של סוף השבוע האחרון, לא נראה כי הפד יבחר להעלות את הריבית בטווח המיידי, אלא לקראת סוף 2015, אם בכלל.

מחירי הנפט צנחו אמנם בחודשים האחרונים, אולם בסעודיה לא מודאגים ככל הנראה וגם לא מתכננים לצמצם תפוקה. שר האנרגיה הסעודי, אלי אל-נעימי, אמר היום כי תפוקת הנפט של סעודיה הסתכמה בחודש שעבר בכ-10.3 מיליון חביות בממוצע ליום. מדובר בשיא היסטורי עבור הממלכה. השיא הקודם עמד על כ-10.2 מיליון חביות ליום והושג בחודש אוגוסט 2013. היום נרשמות ירידות במחירי הנפט לאחר עליות חדות ביומיים האחרונים, וחוזה ברנט נסחר בירידה של 1.5% לרמה של 58.21 דולר לחבית.

מניות במוקד

ברקליס צופים אפסייד של 20% במניית טבע עד 2018, ומעלים את מחיר היעד של המניה ב-7% ל-75 דולר. בינתיים מניית החברה קרובה לשיא כל הזמנים.

בנק לאומי מכר בימים האחרונים 4% ממניות חברת האחזקות קנון תמורת כ-174 מיליון שקל ובפרמיה של כ-4% על מחיר המניה בבורסה. המניות נמכרו בשתי מנות לבנק השוויצרי UBS המייצג ככל הנראה את עידן עופר, בעל השליטה בקנון.

מזור רובוטיקה הוסיפה להיסחר ברקע הנתון המאכזב שסיפקה אתמול לרבעון הראשון של השנה, בו היא מכרה 3 מערכות רנסנס בלבד - אחת בארה"ב, אחת בגרמניה ואחת בטיוואן, זאת לעומת מכירות כפולות של 6 מערכות ברבעון הרביעי של 2014.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]