נעילה שלילית בבורסות אירופה; מניית BG זינקה ב-26%

עסקת ענק: חברת של רוכשת את קבוצת BG תמורת כ-70 מיליארד דולר ■ מדד הסטוקס 600 נגע בשיא כל הזמנים ברמה של 405 נקודות ■ לאחר הראלי של הימים האחרונים, הנפט יורד

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בירידות, על רקע ירידות חדות שנרשמות במחירי הנפט.

מדד הסטוקס 600 עלה קלות ונוגע בשיא כל הזמנים ברמה של 405 נקודות. הנפט נחלש היום בכ-4.7% לאחר שהשלים זינוק של יותר מ-8% ביומיים האחרונים.

יוון עדיין עומדת במוקד. ראש הממשלה היווני אלכסיס ציפראס נפגש היום במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. לפי ספקולציות שונות רוסיה תציע ליוון סיוע פיננסי בתמורה לכך שהאחרונה תתנגד לכל החלטה של האיחוד האירופי להטיל עליה סנקציות.

בתוך כך, אתמול דווח שיוון דורשת מגרמניה 279 מיליארד אירו בגלל שנות הכיבוש הנאצי במלחמת העולם השנייה. גרמניה, מצידה, מסרבת לדרישה, בטענה שהיא כבר שילמה פיצויים בסך 115 מיליון מארק ב-1960. שר האוצר הגרמני אף כינה את הדרישה היוונית "מטופשת".

בזירת המאקרו פורסם היום כי המכירות הקמעונאיות ירדו ב-0.2% בפברואר אך גבוהות ב-3% בהשוואה לחודש המקביל ב-2014. הגורם המרכזי לירידות במכירות הוא ההתאוששות במחירי הנפט.

עסקת ענק בסקטור האנרגיה: Royal Dutch Shell רוכשת את קבוצת BG הבריטית תמורת 47 מיליארד ליש"ט, כ-69.9 מיליארד דולר. העסקה, במזומן ובמניות, היא עוד עדות לזעזוע שעברה תעשיית האנרגיה בשנה האחרונה אל מול צניחת מחירי הנפט, שהתאושש מעט בשבועות האחרונים.

נעילה מעורבת באסיה

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת ברקע הירידות הקלות שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. הבנק המרכזי ביפן (BOJ) צפוי לפרסם את החלטת הריבית, כשבארה"ב יפורסמו היום הפרוטוקולים של החלטת הריבית האחרונה מטעם הפדרל ריזרב. לאחר הראלי של הימים האחרונים, הנפט יורד.

לאחר שאתמול לא התקיים מסחר בהונג-קונג לרגל חג, המניות המקומיות ריכזו עניין חיובי ברקע איתותים כי הממשל הסיני עתיד לתמוך בשוקי המניות. במקביל, מדד ה-MSCI Asia Pacific נסחר ברמות שיא שלא נראו מאז יוני אשתקד.

על פי רוב הכלכלנים בשוק, ה-BOJ צפוי להרחיב את חבילת התמריצים שלו עד אוקטובר השנה. הבנק המרכזי היפני הוא אחד מ-22 בנקים מרכזיים בעולם הנוקטים גישה מרחיבה על מנת להצית צמיחה כלכלית.

זאת בניגוד לפדרל ריזרב האמריקאי, שדווקא הפסיק את תוכנית רכישת האג"ח שלו וכעת הוא חותר להעלאת ריבית ראשונה בארה"ב מאז פרוץ המשבר הפיננסי הקשה של 2008.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]