ההיי-טקיסטים שעובדים עם קרובי משפחה - ונשארים שפויים

חיכיתם לפסח כדי לפגוש את המשפחה? הכירו את אנשי תעשיית ההיי-טק שעובדים עם בן או בת משפחה - וחושפים איך לעבוד עם האנשים הקרובים ביותר בלי להשתגע ■ "לחלוק את ההצלחות והכישלונות עם בת הזוג זה יתרון אדיר"

ציקי נפתלי ומאיה זלצברג נפתלי / צילום: איל יצהר
ציקי נפתלי ומאיה זלצברג נפתלי / צילום: איל יצהר

הנפשות הפועלות:

ציקי נפתלי (37), מנכ"ל קבוצת זמינגו

מאיה זלצברג נפתלי (32), מייסדת ומנהלת בקבוצת זמינגו

פז"מ: "מאז שנת 2007"

"תמיכה חסרת תקדים"

איך זה לעבוד עם הבעל / האישה?

מאיה: "חלק גדול מסוד ההצלחה של זמינגו טמון בכך שגויסו אליה האנשים החזקים ביותר. כיוון שציקי הוא הבן אדם הכי מוכשר שאני מכירה, היה לי ברור שהוא חייב להיות חלק מהחברה, ולכן הוא הבן אדם הראשון שגייסתי. אין לי ספק שאני יכולה לסמוך על כל החלטה שייקח".

ציקי: "היכולת לחלוק את ההצלחות והכישלונות עם בת הזוג היא יתרון אדיר. התמיכה שאני מקבל ממאיה באתגרים האישיים והמקצועיים שאני מתמודד עימם ביומיום היא חסרת תקדים, וללא ספק העובדה שאנחנו עובדים ביחד תורמת לזה באופן משמעותי".

ולא נמאס לכם?

מאיה: "בכל מקום עבודה, יש תמיד עליות ומורדות שמשפיעות על מצב-הרוח הכללי. בתקופות הטובות זה כיף שאפשר לחלוק את ההרגשה עם הבן אדם שהכי קרוב אליך, אך בתקופות הפחות טובות, קשה יותר להרים את המורל אחד של השני. בנוסף, שנינו עובדים מאוד מאוד קשה, וזה בא על חשבון הזמן המשותף הפרטי שלנו".

ציקי: "החיסרון הגדול הוא הקושי להפריד בין חיים פרטיים לעבודה. כמעט בלתי אפשרי לתת עצה לבן/בת הזוג שקשורה לעבודה מבלי לשקלל את ההיכרות האישית שלך עם הסיטואציה ועם האנשים".

ציקי נפתלי ומאיה זלצברג נפתלי/ צילום: איל יצהר
 ציקי נפתלי ומאיה זלצברג נפתלי/ צילום: איל יצהר

הנפשות הפועלות:

ניצן פרימור (59), מנכ"ל ומייסד נוה פארמה

עידן פרימור (27), סמנכ"ל נוה פארמה

פז"מ: "משנת 2009"

"אני יכול לסמוך עליו בעיניים עצומות"

איך זה לעבוד יחד?

ניצן: "יש תחושה של שיתוף פעולה במשפחה, אני יודע שיש לי עובד שאני יכול לסמוך עליו בעיניים עצמות ואני מקווה שהוא ימשיך את העסק ביום מן הימים".

עידן: "יש לי הזכות הגדולה ללמוד על מקצועיות מהטוב ביותר. אני שמח שאבי לא הוריש לי רק את היופי במשפחה אלא גם את החוש העסקי החד שיש לו. בכל יום אני לומד ממנו יותר ויותר ואין ספק שנטוורקינג עם אנשי מפתח בעולם לא מזיק".

זה לא קשה לפעמים?

ניצן: "יש פעמים שבהן אנחנו צריכים לנזוף אחד בשני. עידן בחור מאוד מדויק שאינו סוטה מהקווים ולפעמים זה מתנגש עם היצירתיות שלי, אז לאחר חילופי מילים אנחנו מיישרים קו. ברוב המקרים".

עידן: "אבא שלי המציא לא מעט תכשירים ייחודיים לחברה, שגררו הצלחה עולמית היסטרית, לפעמים זה מרגיש כאילו הוא הציב רף גבוה מדי.

הייתי שמח להביא בעצמי רעיונות מיוחדים ואני מאמין שזה יקרה בקרוב".

ניצן ועידן פרימור/ צילום: איל יצהר
 ניצן ועידן פרימור/ צילום: איל יצהר

הנפשות הפועלות:

רועי אורון (47), מנהל ההשקעות והפיתוח העסקי בפלאס ונצ'רס ובחממת אקספלור

נמרוד כהן (37), שותף בחממת אקספלור של פלאס ונצ'רס

פז"מ: שלוש שנים

"עבודה חלקה וזורמת"

איך זה לעבוד עם הגיס?

כהן: "לפני שהוא גיס שלי, רועי הוא קודם כל איש מקצוע מבריק ובכל יום אני לומד ממנו משהו חדש. אבל אין ספק שהקרבה המשפחתית מאפשרת לנו רמת ביטחון גבוהה אחד בשני. ההתנהלות שלנו נטולת אגו והכי חשוב אנחנו משלימים אחד את השני בצורה אופטימלית, מכיוון שאני יודע מה הוא אוהב ומה הוא מעדיף פחות - התיאום בינינו גבוה, מה שמאפשר עבודה חלקה וזורמת".

אורון: "נמרוד הוא זה שהביא אותי לפלאס ונצ'רס. ביחד חשבנו איך כדאי לעבוד, לאן צריך לקחת ולקדם את החברה, וביחד אנחנו פועלים ביום יום להצלחה משותפת של כולנו. שנינו הגענו מעולם היזמות, אנחנו חושבים בצורה דומה, והתחושה היא שההפריה ההדדית גדולה".

ומה עם החסרונות?

כהן: "אנחנו ממשיכים לדבר על עבודה גם בארוחות שישי ובאירועים משפחתיים, או לחלופין מדברים על משפחה בזמן העבודה".

אורון: "החיסרון הגדול הוא שכמו בכל פעם שמערבבים עבודה עם חברות, הסכנה שחיכוכים או ויכוחים בתחום המקצועי יעיבו, או חס וחלילה יפגעו ביחסים החבריים או והמשפחתיים במקרה שלנו. נמרוד ואני מאוד מודעים לכך, ולכן החלטנו פשוט להיות כל הזמן פתוחים אחד עם השני, כדי 'להרוג' כל דבר קטן לפני שהוא מתפתח".

נמרוד כהן ורועי אורון/ צילום:תמר מצפי
 נמרוד כהן ורועי אורון/ צילום:תמר מצפי

הנפשות הפועלות:

אקי אלדר (50), מייסד ומנכ"ל סקיור איילנדס

יובל אלדר (44), מייסד סקיור איילנדס

פז"מ: "הקמנו את החברה בסוף 2006, אז אנחנו עובדים יחד כבר יותר משמונה שנים"

"לכל אחד ברור מה תפקידו בשותפות הזו"

איך זה לעבוד עם אח שלך?

אקי: "יובל הוא איש מוצר מעולה. יש לו יכולת להגדיר בעיה של לקוח, שהיא עסקית ביסודה, ולמצוא לה פתרון טכנולוגי פשוט ואלגנטי. יש לו התלהבות מדבקת ובעזרתה הוא מצליח לסחוף אנשים ולהוביל אותם לביצועים גבוהים ולתוצאות נהדרות. ככלל, אנחנו מנהלים את החברה הזו יחד - כשמאד ברור לכל אחד מאיתנו מה תפקידו בשותפות הזו".

יובל: "אנחנו משלימים אחד את השני. אקי מביא לעבודת הצוות שלנו קור רוח, מנהיגות וסדר. הוא מחושב מאד ויחד עם זאת לוקח סיכונים וזה יוצר איזון בינינו שמפרה את העבודה המשותפת.

"יחד אנחנו מנווטים את החברה שלנו למקומות טובים. וחוץ מזה, הוא גם איש מכירות נהדר - שזה תמיד חשוב בשביל כל עסק".

ומה החסרונות?

"כמו בכל שותפות, יש תקופות טובות יותר ופחות. עם השנים למדנו להפריד בין המשפחה לעבודה ולא להביא את האתגרים מהעבודה אל שולחן החג או ערב שבת".

יובל ואקי אלדר/ צילום:תמר מצפי
 יובל ואקי אלדר/ צילום:תמר מצפי

הנפשות הפועלות:

משה כהן (38), מנהל פיתוח מוצרי רדיו בברודקום

יונתן כהן (33), מהנדס תקשורת סלולרית בברודקום

פז"מ: משה הצטרף לחברה ב-2011, יונתן הגיע ב-2012

"הקשר בין המשפחות, הנשים והילדים, מצוין"

איך זה לעבוד עם האח?

יונתן: "פעמים רבות מוצרים ורכיבים שאני מפתח קשורים לתחום של משה ואני נעזר בו לשאלות טכניות ולחשיבה משותפת. זה כיף שאפשר להתייעץ עם אחיך באופן לא פורמלי. אנחנו גם מחליפים חוויות מהעבודה בארוחות שישי משפחתיות".

משה: "לשנינו ממשקים משותפים עם צוותי פיתוח בחו"ל ואנחנו מתייעצים כל העת האחד עם השני. אני מנהל לא מעט אנשים, ובשל העובדה שאחי לא בקבוצת הפיתוח שלי אני יכול לספר לו על דילמות והתמודדות מבלי להפר את המוסריות הניהולית ולקבל את נקודת המבט שלו. כל אחד מאיתנו עוסק בתחום שונה של תקשורת ולכן אנו מפרים האחד את השני ומסייעים זה לזה. הקשר בין המשפחות, הנשים והילדים, מצוין, ובגלל שעברנו את אותו המסלול לשנינו חוויות משותפות, אך נפרדות על ציר הזמן וזה מחזק את הקשר בינינו כאחים".

ומה לגבי החסרונות?

שני האחים: "אולי העובדה שאנחנו מדברים על נושאי עבודה גם במפגשים חברתיים".

משה ויונתן כהן / צילום: תמר מצפי
 משה ויונתן כהן / צילום: תמר מצפי

הנפשות הפועלות:

רעות אשכנזי קארו (32), מנהלת תחום רכש באפלייד מטיריאלס

רננה אשכנזי (32), מנהלת קבוצת אפליקציה באפלייד מטיריאלס

פז"מ: חצי שנה

"אנשים שרואים אותנו יחד היו בטוחים שאנחנו אחת"

איך זה לעבוד עם אחותך התאומה?

רעות: "בגדול אנחנו נראות אותו דבר, אז בממוצע פי שניים יותר אנשים מחייכים אליי במסדרונות ובאופן תיאורטי (עוד לא ניסינו אבל בתיכון זה עבד) יש את מי לשלוח לישיבות במקומי כשיש 'דאבל בוקינג'".

רננה: " אנחנו רגילות לדבר בטלפון שמונה פעמים ביום, אז לחלוק מקום עבודה חוסך חלק מהקרינה".

ומה החסרונות?

רננה: "כשאין לי זמן לענות לרעות לטלפון והיא ממש רוצה לדעת איך עושים משהו בפאוור פוינט, אין דרך לחמוק ממנה. היא יכולה פשוט לקפוץ אליי למשרד. חשבתי להגיד שמאחר שאנשים מתבלבלים בינינו בלי הפסקה, נוצרות לעיתים סיטואציות לא נעימות אבל זה קצת שקר. האמת היא שזה בעיקר מצחיק".

רעות: "ארוחות שישי כבר לא מחדשות כמו פעם, כי כל מה שהיה לה לשאול ולי להגיד כבר דוסקס במשך השבוע במייל עבודה, במסנג'ר עבודה, בפלאפון, בטלפון במשרד או במסדרון. מצד שני, זה שווה את המבטים המבולבלים של אנשים שרואים אותנו ביחד והיו בטוחים עד אותו רגע שאנחנו אותה אחת".

רננה אשכנזי ורות אשכנזי קארו/ צילום: תמר מצפי
 רננה אשכנזי ורות אשכנזי קארו/ צילום: תמר מצפי