וול סטריט נעלה יום מסחר תנודתי בעליות שערים

לקראת סיום המסחר עברו המדדים לעליות שהלכו והתחזקו עד לנעילה ■ אלקואה איבדה 3.5% בעקבות הדוחות ■ בזירת המאקרו פורסמו נתוני האבטלה השבועיים, שהצביעו על תוספת של 14 אלף תובעי אבטלה בשבוע הראשון של אפריל

וול סטריט / צילום: בלומברג
וול סטריט / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות שערים, בתום יום מסחר תנודתי ברובו. העליות הלכו והתחזקו לקראת הסיום, על רקע העלייה במניות חברות האנרגיה. המסחר התנהל על רקע דוחות החברות ופרסום נתוני האבטלה השבועיים, שהצביעו על תוספת של 14,000 במספר דורשי אבטלה.

מחירי הנפט התאוששו היום, לאחר שצנחו אתמול, לאחר ששר האנרגיה הסעודי, אלי אל-נעימי, אמר כי תפוקת הנפט של סעודיה הסתכמה בחודש שעבר בכ-10.3 מיליון חביות בממוצע ליום. מדובר בשיא היסטורי עבור הממלכה. השיא הקודם עמד על כ-10.2 מיליון חביות ליום והושג בחודש אוגוסט 2013. עוד אמר אל-נעימי כי התפוקה בסעודיה צפויה להישאר סביב 10 מיליון חביות נפט ליום בתקופה הקרובה. כמו כן, נתוני מלאי הנפט בארה"ב שפורסמו אתמול הצביעו על עלייה של 10.9 מיליון חביות בשבוע שעבר, מעל הצפי שעמד על עלייה של 3.4 מיליון חביות בלבד.

אתמול ננעל בוול סטריט המסחר בעליות שערים, לאחר פרסום פרוטוקולי הפד, שמהם עולה כי מספר חברים בפדרל ריזרב מעדיפים להעלות את הריבית כבר בחודש יוני הקרוב. עם זאת, חברים אחרים בפד מאמינים שאין להעלות את הריבית עד מועד מאוחר יותר השנה, וחלק תומכים אף ב-2016, שכן מחירי הנפט הנמוכים והדולר החזק מקשים על האינפלציה להרים ראש.

"מה שהיה הכי מפתיע הוא החלוקה של חברי הפד לשלושה מחנות שונים בנוגע לתזמון העלאת הריבית המועדף עליהם. תומכי ההעלאה ביוני ודאי היו מאוכזבים מנתוני התעסוקה החלשים לחודש מארס", אמר רוברט קוונזל, אנליסט Daiwa Capital Markets. "בהתחשב בדגש שהושם בפרוטוקול על כך שהצעדים הבאים של הפד יהיו תלויים בנתונים, הפרוטוקול הצביע על כך שתידרש התייצבות במחירי הנפט ובערך הדולר לפני שהוועדה תוכל להיות בטוחה בכך שהאינפלציה תעלה".

בזירת המאקרו כאמור פורסמו היום ב-15:30 נתוני האבטלה השבועיים, וב-17:00 פורסמו נתוני המלאים הסיטוניים שעלו בפברואר ב-0.3%, לאחר ירידה של 0.2% במכירות הסיטוניות.

אלקואה פתחה אמש את עונת הדוחות עם תוצאות מעורבות, כאשר היא עקפה את תחזיות הרווח אך פספסה בשורת ההכנסות.

מניית טבע עמדה במוקד, לאחר שהגיעה אתמול לשיא כל הזמנים עם מחיר של מעל ל-65 דולר.

עסקת ענק בסקטור האנרגיה: Royal Dutch Shell הסכימה לרכוש את קבוצת BG הבריטית תמורת 47 מיליארד ליש"ט, כ-69.9 מיליארד דולר. העסקה, במזומן ובמניות, היא עוד עדות לזעזוע שעברה תעשיית האנרגיה בשנה האחרונה אל מול צניחת מחירי הנפט, שהתאושש מעט בשבועות האחרונים.

הצעת רכש ענקית בעולם הפארמה: מילאן מעוניינת לרכוש את פריגו תמורת 205 דולר למניה. לפריגו יש 147 מיליון מניות, מה שיהפוך את ההצעה לעיסקה של 30 מיליארד דולר, אם אכן תצא לפועל.