"אלביט מערכות פועלת נכון ונמצאת ב-sweet spot"

בכתבה שפורסמה בבלומברג מעריכים אנליסטים המסקרים את אלביט כי החברה מתומחרת בזול יחסית לחברות אחרות הפועלות בתחום

קסדה לטייסים של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות
קסדה לטייסים של אלביט מערכות / צילום: אלביט מערכות

בכתבה שפורסמה בבלומברג מעריכים אנליסטים המסקרים את אלביט מערכות שהחברה מתומחרת בזול יחסית לחברות אחרות הפועלות בתחום והמניה, שעלתה לאחרונה לשיא היסטורי, צפויה ככל הנראה להמשיך לעלות לשיאים חדשים.

"הנהלת החברה פועלת נכון, מבזרת פעילויות על כל העולם ולא תלויה רק בשוק האמריקאי. הם משיגים דריסת רגל בשוק מוצרי ההגנה הגדול בעולם", אומר Bruce Schoenfeld, אנליסט ב-Blue Star Global Investors בניו-יורק.

"החברה מתומחרת במחיר הוגן ולא יקר והם נמצאים למעשה ב-sweet spot", הוא אומר.

אלביט נסחרת כיום במכפיל 14.7 על הרווח הצפוי ב-2015 לעומת מכפיל ממוצע של 19.4 במדד חברות הציוד הביטחוני, ההגנה והחלל.

החברה, שנהנית גם מהפיחות בשער השקל מול הדולר בחודשים האחרונים, דיווחה על עלייה של 2.6% ברווחים ברבעון הרביעי של 2014 לרמה של 44 מיליון דולר בעוד הכנסותיה עלו ב-4.8% לכ-850 מיליון דולר. צבר ההזמנות עמד על 6.3 מיליארד דולר בסוף 2014, עלייה של 8% לעומת סוף 2013.

"לאלביט יש פרופיל צמיחה טוב הרבה יותר ממרבית החברות הפועלות בתחום ההגנה והחלל, בעיקר מכיוון שהם לא תלויים בשוקי ארה"ב ואירופה בלבד", אומר Rahul Sharma, מנהל השקעות בחברת Schafer Cullen Capital Management בניו-יורק. "כמו בכל מקום, מוצרי ההיי-טק הם הצומחים ביותר גם אצלם", הוא מוסיף.

מכירות אלביט באמריקה הלטינית ואסיה עברו את מכירותיה בשוק האמריקאי בשנה שעברה והסתכמו בכ-35% מסך מכירות החברה. היקף ההוצאה על בטחון והגנה בשווקים אלה צפוי לגדול בכ-5% לשנה עד 2018 לעומת 0.2% בלבד בשוק האמריקאי.