העסק החדש של לואיס פיגו: השקעה במכרות זהב באפריקה

כדורגלן העבר הפורטוגלי, שירוץ בחודש הבא לנשיאות פיפ"א - הפך לבעל השליטה בחברה שמתפעלת מכרות בסנגל ובגינאה

לואיס פיגו / צלם: רויטרס
לואיס פיגו / צלם: רויטרס

מסתבר שלואיס פיגו, לשעבר כדורגלן בכיר בריאל מדריד וברצלונה, שיאן ההופעות בכל הזמנים של נבחרת פורטוגל (127, שיא שינופץ בקרוב על-ידי כריסטיאנו רונאלדו), וכיום מתמודד מול ספ בלאטר על משרת נשיאות פיפ"א (הבחירות ייערכו ב-29 במאי) - מנצל את ההון אותו הרוויח במהלך הקריירה על מנת להשקיע בעסקים מעניינים במיוחד.

התקשורת בספרד מפרסמת כי פיגו, 42, הפך לאחרונה לבעל השליטה בחברת Damash Assets, הרשומה במדריד. אותה חברה מחזיקה בחברת בת הנקראת Damash Minerals, שרשומה בעיר החוף הפורטוגלית אלמאדה - בה גדל פיגו. "עם זאת, בסיס הפעילות של החברות הוא בדקאר, סנגל, ובקונאקרי, גינאה", נכתב ביומון "אל מונדו".

על-פי האתר הרשמי שלה, Damash Minerals נוסדה ב-2010 ועיקר הפעילות שלה הוא תפעול מכרות זהב ברחבי אפריקה. מלבד סנגל וגינאה, החברה נמצאת בשלבי קבלת רישיון להקמת מכרות במאלי, בורקינה פאסו ומאוריטניה.

לפי הדיווחים, מי שהציג לפיגו את העולם העסקי הזה, כבר בתחילת העשור - הוא גייטון מקנזי הדרום אפריקאי, כיום משקיע בולט במחצבים. בשנות ה-90 מקנזי בילה זמן בכלא הדרום אפריקאי בגין שוד בנקים, וזו הייתה אחת הסיבות שפיגו החליט לא להיכנס לשותפות איתו.