עדי קייזמן מוכר את מתחם קולנוע דקל ב-61 מ' ש'

את הקולנוע המיתולוגי צפויה לרכוש קבוצת רכישה, שמתכננת לשווק במקום דירות מפוארות, בעוד שייעוד המגרש הוא לפרויקט דיור מוגן

קולנוע דקל הישן והדמיית הבניין החדש / צילומים: איל יצהר וD3
קולנוע דקל הישן והדמיית הבניין החדש / צילומים: איל יצהר וD3

איש העסקים עדי קייזמן מוכר את קולנוע דקל המיתולוגי בשכונת בבלי בתל-אביב לקבוצת רכישה תמורת 61 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". את הנכס רכש קייזמן מחברת א.ד. מטלון ב-2007 ב-6.8 מיליון דולר (28 מיליון שקל במונחים של 2007).

הרוכשת היא חברת URBAN (לשעבר חברת "מיזמים") שבבעלות היזם יאיר סגל, המתמחה בארגון קבוצות רכישה, שקיבלה אופציה לרכישת הנכס לתקופה של חצי שנה עם אפשרות להארכת המועד.

מפניית "גלובס" לחברה עולה כי החברה מתכננת לשווק דירות 2-4 חדרים במפרט טכני גבוה, ואף פנטהואזים מפוארים, החל ממחיר של 1.7 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בשטח 50 מ"ר ומרפסת. עוד נודע כי מארגני הקבוצה מעריכים את שווי כלל הפרויקט ב-200 מיליון שקל.

מבדיקת "גלובס" עולה כי על פי תוכנית בניין העיר התקפה משנות ה-90, קולנוע דקל מיועד להריסה, ובמקומו ניתן להקים בניין בן 10 קומות המיועד לדיור מוגן ובו 100 יחידות דיור ששטחן העיקרי לא יעלה על 52 מ"ר. זאת בנוסף לקומת ביניים שתכלול שירותים נלווים כמו מרפאה, מועדון, מטבח וחדר אוכל, וכן קומת חנויות וחניון תת קרקעי.

לדברי גורמים בשוק הנדל"ן, התכנון שנקבע בתב"ע אינו עולה בקנה אחד עם שיווק דירות גדולות ויוקרתיות לקבוצת רכישה שמורכבת מעשרות רוכשים שונים. התב"ע קובעת מפורשות כי על מנת לפקח על מימוש התוכנית יש למנות חברת ניהול שתנהל את בית הדיור המוגן. בנוסף צוין בתב"ע כי 20% מיחידות הדיור יהיו מיועדות לתושבי תל-אביב יפו.

מחברת URBAN נמסר כי "החברה מודעת לתנאים הקבועים בתב"ע, ועל כן תבנה ותשווק את הפרויקט רק על פי מה שהתב"ע מאפשרת". סגל, שרכש לאחרונה את חברת מיזמים, מסר כי "לאור שינוי הבעלות והרענון התדמיתי שהחברה עוברת, העסקה בשכונת בבלי הינה עסקה אסטרטגית עבורנו ומסמלת את יעדי החברה להמשיך ולהתבסס באזורי ביקוש. הפרויקט צפוי להיות אחד מפרויקטי הדגל של החברה ולהציע דירות מגוונות שנהנות ממיקום יוצא דופן עם נוף ייחודי לפארק הירקון מצד אחד ונוף אורבני של תל-אביב והים מצד שני".

קולנוע דקל הוקם ב-1970 ונחשב לאחד מבתי הקולנוע המפוארים בשעתו. במחצית שנות ה-80 התגלע וויכוח על הקרנת סרטים בשבת, שהגיע עד לבית המשפט, שהכריע כי הקולנוע רשאי להמשיך לפעול בשבת. למרות זאת, ב-1996 נסגר הקולנוע, ומאז עומד המבנה נטוש. עם רכישת המבנה על ידי קייזמן ושותפו רן אפרת, ב-2007, קידמו השניים פרויקט ששיווקו יצא לדרך, אך נעצר. ב-2011 חתמה מנרב פרויקטים על הסכם קומבינציה להקמת פרויקט במקום, אף ב-2014 בוטלה העסקה לאחר שלא הצליחה להגיע להסדר עם בעלי החנויות בקומת המסחר.

לגבי בעלי החנויות מסרה URBAN כי "החברה מעוניינת לשת"פ עם הבעלים מתוך רצון ליצור ביחד פרויקט שיהיה כדאי ונכון כלכלית לכל הצדדים".