סופר דרינק נרכשה ע"י משקיעים זרים ב-2.7 מיליון שקל בלבד

משקיעים מדרום אמריקה רכשו את חברת המשקאות הירושלמית שנקלעה לקשיים

בשורה לכ-50 עובדי חברת המשקאות סופר דרינק בירושלים: קבוצת משקיעים מדרום אמריקה הודיעה כי רכשה את החברה ממשפחת מיכל שהחזיקה בה מאז 1969.

רכישת החברה בידי המשקיעים מדרום אמריקה נעשתה לאחר שהחברה נכנסה להקפאת הליכים. ההליך, שהתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים, החל בסוף 2014, לאחר שהחברה נקלעה לקשיים כספיים בגין חובות שצברה בהיקף של 20 מיליון שקל.

קבוצת המשקיעים רכשה ממשפחת מיכל את החברה ב-2.7 מיליון שקל. עו"ד יפעת אלתר-חמו, שייצגה את המשקיעים, אמרה היום (ה') כי "יש בכוונתם לפעול בשיתוף-פעולה פורה עם עשרות עובדי המפעל כדי להגדיל את היקף הפעילות של החברה בעשרות מונים, תוך שדרוג של איכות המשקאות והצבתם בשורה אחת עם משקאות מובילים בשוק, וכל זאת במחירים השווים לכל נפש".

המשבר שהוביל את בעלי סופר דרינק לבקש מבית המשפט הקפאת הליכים החל עם התייקרות תשומות הייצור, נמשך לקשיי תחרות, ובמקביל החובות שנצברו העיקו.

לדברי המנכ"ל והבעלים, אורן מיכל, חרף הרחבת קווי הייצור במפעל בשנים האחרונות ופיתוח של מערך הפצה גדול, המכירות צנחו, רשתות שיווק גדולות לא איפשרו למוצרי החברה דריסת רגל, בנק דיסקונט - שהוא הנושה המרכזי שלה - הקפיא לה צ'קים, והיא נקלעה למחנק אשראי.

בהודעה שפרסמו היום נציגי הרוכשים של סופר דרינק נאמר כי יש בכוונתם לבחון שיתופי-פעולה עם גורמים מובילים בתעשיית המשקאות העולמית, תוך בחינת חדירה של מותגי משקאות מהעולם, כמו ICE COLA, שמחזיקה בנתח של 3% מתעשיית המשקאות הקלים בדרום אמריקה.

בתוך כך נמסר כי בימים האחרונים הגיעו לישראל ממומחים מקצועיים בתחום כדי לבחון את שדרוג המשקאות של סופר דרינק, מבחינת מיתוג וטעמים.

אלא שהשמחה של העובדים על כך שמקום עבודתם ניצל בזכות ההשקעה היא מכה עבור משפחת מיכל: "זו טרגדיה אישית ומשפחתית", אמר מיכל. "השקענו בחברה את כל מה שהיה לנו ולא עשינו לביתנו. הכול ירד לטמיון. במסגרת הליך הקפאת ההליכים איש לא שאל לדעתנו, והחברה נמכרת בזול".

לדבריו, "יש כאן רגשות מעורבים: הצוואה של אבי, סימן מיכל ז"ל, שנרצח לפני 17 שנה במפעל, הייתה לשמור על המקום הזה, וכך עשינו עד עכשיו. אבל לפחות המקום הזה ימשיך להתקיים, המכונות ימשיכו להסתובב, והצוואה של אבא ממשיכה להתקיים. זאת נחמה".