הפיטורים בכיל יוקפאו עד לדיון בביה"ד ביום שני הקרוב

מוקדם יותר היום ביקשה כיל מבית הדין להקדים דיון שנקבע לעוד כשבועיים, בעקבות הימשכות המשבר והשביתה במפעליה

כיל / צילום: ההסתדרות
כיל / צילום: ההסתדרות

בית הדין הארצי לעבודה הורה היום (ה') לחברת כיל להמשיך בהקפאת הליכי הפיטורים של העובדים במפעל תרכובות ברום ובמפעלי ים המלח, זאת עד לדיון שייערך בנושא ביום שני הקרוב.

מוקדם יותר היום ביקשה כיל מבית הדין להקדים דיון שנקבע לעוד כשבועיים, בעקבות הימשכות המשבר והשביתה במפעליה.

אתמול (ד') ביקש בית הדין מהקבוצה להסביר לו בתוך 24 שעות מדוע חידוש את הליכי הפיטורים של העובדים בשתי החברות אינו סובל דיחוי עד לקיום דיון שנקבע בבית הדין הארצי ל-26 באפריל.

בתשובת כיל, שהוגשה בידי עו"ד נחום פינברג, נאמר כי "לאור הודעת ההסתדרות מאמצע השבוע כי המשא-ומתן הגיע למבוי סתום ולמעשה הסתיים, ולאור הצטברות הנסיבות בשטח, לרבות הימשכות השביתות בשתי החברות, הרי שחידוש הליך ההתייעלות מהמקום שבו הופסק הוא הכרח ואינו סובל דיחוי".

במהלך המשא-ומתן שהתקיים בשלושת השבועות האחרונים כיל הקפיאה את מכתבי הפיטורים ששיגרה לעובדים בתרכובות ברום ובמפעלי ים המלח. עם פיצוץ השיחות, כיל הודיעה אתמול כי יש בכוונתה לחדש את הליכי הפיטורים, וההסתדרות הכללית עתרה לבית הדין בבקשה להוציא לקבוצה צו מניעה זמני במטרה למנוע ממנה להוציא את האיום לפועל.

בתשובה שמסרה כיל לבית הדין נאמר עוד כי "כהרגלה של ההסתדרות, אין היא רוצה לכבד את ההסכמות שעליהן היא עצמה חתומה, כפי שאינה מסוגלת לכבד את הסעיפים בהסכמים הקיבוציים בנוגע להליכי הפיטורים".

עוד טרם החלטת בית הדין אמרו בכיל כי החברה תהיה מוכנה להאריך את תקופת ההקפאה של מכתבי הפיטורים אם ייקבע דיון בהקדם.

בתוך כך, יו"ר ועד העובדים במפעלי ים המלח, ארמונד לנקרי, הודיע אתמול כי יש בכוונת העובדים לחדש את פעולות המחאה שלהם נגד ראשי כיל, בעקבות המהלכים השיטתיים של הקבוצה לפגוע בעבודה המאורגנת.

בורגס לא עונה לאוצר

במקביל, במשרד האוצר ממתינים לתשובות של מנכ"ל כיל, סטפן בורגס, לשאלות שהועברו אליו בידי היועץ המשפטי של המשרד, עו"ד יואל בריס, בנוגע לטענות על הפרת תנאי מניית הזהב שמחזיקה המדינה בקבוצה. במכתב שנשלח אליו, בורגס התבקש למסור את תשובותיו לשאלות עד ליום ראשון האחרון, אך כיל השיגה ארכה של מספר ימים למסירת התייחסותה לאוצר.

עד היום התשובות טרם הגיעו למשרד האוצר, שמסר היום ל"גלובס", כי "במשרד החשבת הכללית מקיימים בנושא הערכת מצב".

בכיל אמרו בתגובה כי התשובות לשאלותיו של עו"ד בריס יימסרו בימים הקרובים.