נבחר דירקטוריון רשות השידור: גיל עומר בראש

עוד בדירקטוריון: היוצר נפתלי גליקסברג, עורך "ליברל" רותם דנון, מנכ"לית משרד החינוך לשעבר דלית שטאובר, המסעדן ואיש העסקים חמיס אבולעפיה ורו"ח אורלי גרטי-סרוסי ■ מחצית מחברי הדירקטוריון - נשים

רשות השידור בת"א / צילום: רון פז
רשות השידור בת"א / צילום: רון פז

ועדת קמא קבעה הערב (ה') את שמות 12 חברי דירקטוריון רשות השידור החדשה, מחציתם נשים. ל"גלובס" נודע כי הוועדה בראשותו של השופט עזרא קמא בחרה בגיל עומר, לשעבר העורך הראשי של גלי צה"ל וכיום מנכ"ל מוזיאון הילדים בחולון, לתפקיד יו"ר תאגיד השידור הציבורי החדש שיוקם על-פי מתווה רפורמת ארדן, לכל המוקדם בספטמבר 2015 ויחליף את רשות השידור הנוכחית.

נראה כי קשה לאפיין את מבחינה פוליטית את הדירקטוריון, כאשר מצד אחד חברים בו איש החינוך המזוהה עם הימין הרב אבי רט, ראש מכון ש"י באוניברסיטת בר-אילן וחבר ארגון רבני צוהר; ומן הצד השני המסעדן ואיש העסקים היפואי חמיס אבולעפיה.

חברים אחרים בדירקטוריון הם היוצר הדוקומנטרי המוערך נפתלי גליקסברג, ששימש בעבר כיו"ר ארגוני היוצרים; עורך המגזין "ליברל", רותם דנון, לשעבר עורך בכיר בחדשות 2 ועורך אתר נענע10, שיתפוס את משבצת העיתונאי; מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, דלית שטאובר; דוד אלכסנדר, לשעבר ראש מנהל התרבות; ורו"ח אורלי גרטי-סרוסי, שתאייש את משבצת אשת הכספים.

לצד קמא הובילו את הבחירה יו"ר התיאטרון הלאומי הבימה, נורית דאבוש; מנכ"ל בנק אגוד לשעבר, חיים פריילכמן; ופרופ' גדי וולספלד.

הוועדה קיבלה את החלטתה בתום חודשים שבועות ארוכים של ישיבות, במסגרתם בררו עשרות שמות של מועמדים בכירים.

שמות המועמדים טעונים את אישורו של השר גלעד ארדן הממונה על רשות השידור, אשר יכול לאשר אותם או לדחות אותם כמקשה אחת בלבד. בהמשך יידרשו חברי הדירקטוריון גם לעבור אישור משפטי.

השבוע אושר מנהל ההקמה של התאגיד החדש, אלדד קובלנץ, בוועדת המינויים של השירות הציבורי, ועדת ברנר.

הדירקטוריון משמעותי מאוד לזהותו של תאגיד השידור הציבורי החדש שיקום. חברי הדירקטוריון ימנו את המנכ"ל ויפקחו על ההתנהלות בשידור הציבורי.

את תגובת לשכתו של השר ארדן לא ניתן היה להשיג.