מגמה מעורבת בשוק המט"ח המקומי; הדולר המשיך להיחלש

הדולר ירד ל-3.929 שקלים; האירו עלה ב-0.55% ■ בנק לאומי: ממליצים על צמצום החשיפה הדולרית בתיקי ההשקעות

כסף / צילום: רויטרס
כסף / צילום: רויטרס

מגמה מעורבת נרשמה היום (ו') בשוק המט"ח המקומי, כאשר הדולר המשיך במגמת ההיחלשות שלו וירד ב-0.15% ל-3.929 שקלים, זאת לאחר שאתמול נקבע שערו היציג בירידה של 1%, בעוד האירו עלה ב-0.55% ל-4.242 שקלים.

בבנק לאומי מסבירים, במסגרת הסקירה השבועית, כי התחזקות המשמעותית של הדולר ביחס למטבעות העיקריים בעולם במהלך השנה האחרונה מתחילה להשפיע על הפעילות הריאלית (האטה ביצוא) וסביבת האינפלציה (ירידה במחירי היבוא) בארה"ב. "התפתחויות אלו מקטינות את הסיכוי להמשך התחזקות הדולר בעולם. לאור זאת, אנו ממליצים על צמצום החשיפה הדולרית בתיקי ההשקעות. זאת ניתן לבצע, בין היתר, באמצעות גידורים", נכתב בסקירה.

ביחס לשוק המט"ח מציינים בבנק אגוד כי בשבועיים האחרונים נסחר השקל-דולר באופן תנודתי, בהתאם למסחר בעולם. במהלך השבוע חצה הדולר את רף ה-4 שקלים, אך מיד חזר ונסחר מתחת לרמה זו. "נקודת התמיכה לדולר נמצאת ב-3.926 שקלים ונקודת התנגדות עומדת על 4.053 שקלים", נכתב.

באגוד מציינים עוד כי "הדולר המשיך גם השבוע להתחזק מול האירו, כאשר צמד המטבעות חזר להיסחר סביב שער של 1.06 דולר לאירו. נקודת התמיכה הקרובה היא 1.0477 דולר לאירו ונקודת התנגדות עומדת 1.0959 דולר לאירו".