מיילן: ספק אם נקבל הצעה מטבע, וספק אם הרגולטור יאשר

מיילן על הדיווח בבלומברג: זו רק שמועה, ואין בזה היגיון ■ יו"ר מיילן, רוברט קורי, מסר בהודעת החברה: "למדנו את הפוטנציאל במיזוג טבע ומיילן זה זמן מה, ואנו מאמינים שאין היגיון תעשייתי ברור או התאמה תרבותית"

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

מניות טבע ומיילן קפצו אמש (ו') בוול סטריט לאור דיווח בבלומברג לפיו טבע שוקלת ברצינות להשתלט על מיילן וליצור ענקית גלובלית בתחום התרופות הגנריות, אולם מסתבר שמיילן מעניקה כתף קרה לטבע.

מיילן הודיעה אמש כי עדיין לא קיבלה הצעה מטבע, הביעה ספק אם בכלל תקבל הצעה כזו והדגישה כי ישנו ספק רב עוד יותר אם הרגולטור יאשר כזו רכישה. בהודעה לתקשורת שפרסמה מיילן היא מתייחסת לדיווח בבלומברג כאל שמועה בלבד.

מיילן סבורה כי הרגולטור לא יאשר את רכישתה ע"י טבע, אם תונח הצעה על השולחן, וזאת בשל חפיפה רבה בעסקי שתי החברות. למרות זאת, היא ציינה כי אם טבע תגיש הצעה, מיילן תשקול אותה בכובד ראש.

יו"ר מיילן, רוברט קורי, מסר בהודעת מיילן: "למדנו את הפוטנציאל במיזוג טבע ומיילן זה זמן מה ואנו מאמינים שאין היגיון תעשייתי ברור או התאמה תרבותית".

מוקדם יותר החודש הגישה מיילן הצעה לרכוש את חברת פריגו תמורת 29 מיליארד דולר, ובעקבות כך אנליסטים העלו סברות לפיהן זה הזמן המתאים עבור טבע לרכוש את מיילן.

אם תקודם עסקה כזו היא תהיה הגדולה ביותר השנה בתחום התרופות, בעוד שווי השוק של מיילן עומד על 34 מיליארד דולר. בבית ההשקעות Cowen סבורים כי אם טבע תרכוש את מיילן היא תוכל לשמר את הרווח למניה שלה על 5 דולרים בשנה לפחות, גם אחרי פקיעת הפטנט על הקופקסון.

"טבע צריכה לקבל החלטה אגרסיבית ומציפת ערך בנוגע למיילן", נכתב בסקירה.

בבלומברג מעריכים כי רכישת מיילן תאפשר לטבע להרוויח 5.6 דולרים למניה כבר בשנה הבאה. אותם מקורות ששוחחו עם בלומברג בנושא מסרו כי טבע אמנם טרם הגישה הצעה רשמית למיילן, אולם מנהלים במיילן מודעים לכוונתה של טבע להגיש הצעה.

"מבחינה פיננסית יש מוטיבציה חזקה לקדם עסקה כזו כי היא תוסיף הרבה לרווח. מבחינה אסטרטגית, יש פלוסים ומינוסים", אמר אסטרטג בג'פריס לבלומברג.