אתר העין השביעית בסכנת סגירה: יוצא בקמפיין מימון המונים

המטרה: לגייס מיליון שקל ■ שמות התורמים שיבקשו להיות גלויים יתפרסמו באתר

אתר ביקורת התקשורת "העין השביעית" פונה לציבור שיציל אותו מסגירה. האתר פועל כעת תחת עמותה עצמאית, לאחר שהמכון הישראלי לדמוקרטיה החליט להפסיק לממן אותו, והיום (א') נפתח קמפיין מימון המונים במטרה לגייס מיליון שקל שיבטיחו את המשך קיומו.

קמפיין מימון ההמון יתקיים דרך האתר עצמו, www.the7eye.org.il, כששמות התורמים שיבקשו להיות גלויים יתפרסמו באתר. עוד נמסר כי ראשי העמותה עוסקים בימים אלה בחיפוש אחר מממנים קבועים לאתר, דרך תורמים פרטיים וקרנות.

"העין השביעית" יצא לראשונה ככתב-עת העוסק בביקורת התקשורת בשנת 1996. בשנת 2008 הפך לאתר אינטרנט המתעדכן יומית. האתר מושך כיום כ-160 אלף מבקרים מדי חודש ו-450 אלף דפים נצפים, והוא אחד האתרים העצמאיים הגדולים בעברית. האתר עוסק רבות בנושאים שכלי התקשורת בישראל מתקשים לעסוק בהם, בשל היותו בלתי תלוי.

שוקי טאוסיג, עורך "העין השביעית", מסר כי "בחודשים האחרונים עסקנו, אנשי 'העין השביעית', בהקמת עמותה, ואנחנו יוצאים לדרך חדשה, עצמאית. באקלים התקשורתי הנוכחי אני חש שהעבודה שאנחנו עושים חשובה מתמיד. כשעיתונאים מתקשים יותר ויותר לפעול בחופשיות, וכשאזרחי ישראל הולכים ומאבדים את האמון בתקשורת הישראלית, גוף ביקורת עצמאי באמת הוא חיוני. המתכונת העצמאית מרגשת ותאפשר לנו לחקור כיוונים חדשים ומעניינים, אבל היא תלויה כמובן בהצלחתנו לרתום את התמיכה שצבר 'העין השביעית' ליצירת מודל כלכלי בר-קיימא".

חנוך מרמרי, עד לאחרונה העורך הראשי של האתר, הוסיף ואמר כי "בימי שפל כמו הימים האלה, שבהם העיתונות אינה משרתת את ציבור קוראיה, אלא את האינטרסים של בעלי ההון וגורמי השלטון, חשובה ביקורת התקשורת במיוחד".