בטן מלאה: האפליקציה שמאפשרת לנשים לנהל את ההריון

האפליקציה של Totally נועדה ליצור קשר מעמיק בין שירות הבריאות לבין המשפחה ההיריונית - קבלת מידע אמין ומקצועי, לנהל את כל סדרת הבדיקות והמעקבים ולהתייעץ עם הצוות הרפואי ועם אנשים אחרים עם בעיות דומות

הריוניות ומופלות / צילום: Imagebank/thinkstock
הריוניות ומופלות / צילום: Imagebank/thinkstock

הרקע: "הטריגר להקמת החברה היה ההיריון של אשתי, אבל למעשה זה התחיל הרבה קודם לכן", מספר ניב עדי, המייסד והמנכ"ל של טוטאלי (Totally), "כשהייתי ילד. שני אחים שלי נולדו עם הפרעות בשל משהו שקרה בהיריון. החוויה שאני זוכר מהילדות היא שהרופא הוא אלוהים והמשפחה לא מקבלת אינפורמציה. והנה, אחרי שעבר דור וכעת אני ואשתי מחפשים תשובות, אנחנו מגלים שלא הרבה השתנה. דרכי ההתקשרות עם הרופא וקופת החולים סביב ההיריון הן בדיוק כמו בשנות ה-70. העובדה שיש היום וייז ואובר לא שינתה כלום בעולם ההיריון.

"כשאישה בהיריון כולם אומרים 'מזל טוב', אבל מאותו רגע גם מתחיל הלחץ ומבחינתי, כשאשתי הייתה בהיריון, כל הפחדים מהילדות חזרו". כל זה קרה לפני כשמונה שנים וכיום עדי מנהל חברה שמציעה אפליקציה לניהול ההיריון, בשיתוף עם קופות חולים או בתי חולים.

עדי מגיע במקור מעולם הפרסום והקולנוע. בשלב הראשון הוא השקיע, בשיתוף עם חברות בין לאומיות, סרטון הדמיה תלת ממדי שמתאר את התפתחות העובר ברחם, על בסיס ידע של עשרות רופאים. עם הזמן הסרטון הזה קנה לו מוניטין בתחום האפליקציות והאתרים להיריון, כשהוקרן בכמה מהם בסינדיקציה ומתוך כך צמחה, בסופו של דבר, הפעילות של טוטאלי.

השוק: עדי בדק את כל האפליקציות ואתרי האינטרנט הקיימים, ולא מצא אחד שסיפק אותו. "כל האתרים מציעים מידע מאוד גנרי. כמו האנציקלופדיה הרפואית שהייתה בבית של ההורים שלי. אתה לא מקבל משהו שעוזר לך להתחבר לשירותים הרפואיים או לאנשים אחרים שעוברים את אותם דברים.

"מנגד, יש פורומים מקצועיים או פורומים של היריוניות, אבל אף אפליקציה לא נותנת את הממשק הכולל, שגם נותן מידע אמין ומקצועי, גם מאפשר לאישה לנהל את ההיריון שלה כלומר את כל סדרת הבדיקות והמעקבים, גם מאפשר לה להתייעץ בעת הצורך עם הצוות הרפואי שלה וגם עם אנשים אחרים עם בעיות דומות".

המוצר: טוטאלי (שמוכרת בישראל כאפליקציית "40 שבועות" של קופ"ח כללית), נועדה ליצור קשר מעמיק בין שירות הבריאות לבין המשפחה ההיריונית. בתוך כך היא מאפשרת למפרסמים להגיע באופן הרבה יותר ממוקד לאותן נשים. "הקהל הזה שווה הרבה כסף, וכשאנחנו התחלנו, השיווק עדיין התבצע בשלטי חוצות".

כיום השירות של החברה כולל את הסרט התלת ממדי וכן מידע רפואי על ההיריון, אך גם אלמנטים נוספים: חיבור לתיק הרפואי האישי, לזימון תורים, לזימון טיפולים, אפשרות להפניית שאלה לרופא, תזונאית או אחות וכן קישור לפורומים מקצועיים וחברתיים.

"אף שיש הרבה אפליקציות להיריון, יש לנו בעצם רק מתחרה משמעותי אחד בחו"ל שנקרא בייביסנטר, אולם אנחנו יותר מותאמים אישית. למשל - האישה יכולה להכניס לאפליקציה את הטלפון של הדולה שלה, ואם יש לה שאלה, היא יכולה לשלוח לה מיד שאלה".

- הרופאים משתפים פעולה?

"ברגע שבית חולים מתחבר למערכת, זה משנה את האופן שבו הוא מתקשר עם הנשים. אם הרופא שלך לא מחובר למערכת, תעברי רופא. בסך הכל אנחנו חוסכים זמן וכסף לרופאים כי ניתן להתייעץ ולא על כל דבר ללכת להיבדק במוקד. אנחנו מאפשרים גם הגדרה של היריון רגיל לעומת סיכון גבוה, כדי לתעדף את המענה".

בישראל החברה משתפת כאמור פעולה עם קופ"ח כללית ובאפליקציה אין פרסומות. בחו"ל המוצר ממותג כ"טוטאלי" והוא מחברי בתי חולים עם גורמים נוספים לזירה אחת. "האישה שבהיריון היא במרכז והיא מאשרת לגורמים שונים להתחבר אליה. היא יכולה להגיד לנו אם היא רוצה רק מידע רפואי או גם מידע לגבי תזונה או קניות. זה מידע אדיר מבחינת המפרסם.

אישה בהיריון מוציאה כ-10,000 דולר על הילד הראשון בשנה הראשונה וזה שוק של 260 מיליארד דולר שבו יודעים בדיוק מה תקנה. היום גניקולוגים בארה"ב וכל נותני השירותים הנלווים להיריון מקדמים את עצמם ב-YELP, אתר ש-80% מהפעילות שלו זה מסעדות. אנחנו משלבים אותם ממש בתוך האפליקציה".

שלב בפעילות: האפליקציה הושקה בשנת 2012 וכעת יוצא לאור הדור השני, שמוצע לראשונה גם באנדרואיד. לאפליקציה יש כבר 600 אלף משתמשים בארה"ב. החברה חתמה באחרונה על הסכם עם איגוד בתי החולים של טקסס והיא כבר רושמת הכנסות ראשוניות.

גיוסי ההון: החברה גייסה 2 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, בעיקר בארה"ב. כעת היא מנסה להשיג מימון נוסף בהיקף 1.5 מיליון דולר.

השלב הבא: "הפלטפורמה מתאימה מאוד גם לאפליקציית הורות, ולא רק היריון. כמו כן אנחנו מתכוונים כבר בקרוב להשיק את 'טוטאלי אבא'. זו אפליקציה מקבילה בה אבא מקבל עדכונים מאמא, כמו בעולם האמיתי".