בדיקת "גלובס": אלה הרמקולים הניידים הטובים ביותר כיום

רמקול נייד שמתחבר בבלוטות' לסלולרי או לטאבלט הפך לפריט פופולרי ■ בדיקת תשעה דגמים במחירים של 270 עד 2,000 שקל מגלה שמעבר לאיכות הצליל, מומלץ להביא בחשבון גם את העיצוב, המשקל, מספר החיבורים ורמת העמידות

רמקול נייד היא שדרוג מוצלח לכל פיקניק או שהייה מחוץ לבית. רמקולים ניידים מגיעים היום בעיצובים קומפקטיים מאוד, יודעים להתחבר בתקשורת אלחוט מסוג בלוטות' לסמארטפון ומאפשרים להאזין למוזיקה עם החברים והמשפחה שעות רבות במשך.

המבחר בחנויות גדול מאוד. קיימים דגמים של מותגים פרטיים, מוצרים של יצרניות אודיו מוכרות ואפילו כאלו של יצרניות יוקרתיות. המחירים מתחילים בעשרות שקלים בודדים ומגיעים לכמה אלפי שקלים.

"גלובס" עושה סדר ומביא סקירה של תשעה דגמים ברמות מחיר שונות.

עד 500 שקל

פיליפס, SB2000B: יקר עם צליל לא נעים

פיליפס מציעה רמקול קומפקטי מאוד בשם SB2000B (המוכר גם תחת השם DOT). רמקול המיועד לטיולים עמיד למים, כך שאפשר ללכת להקשיב איתו לשירים לצד הבריכה או בים (לא ניתן להטביע אותו בבריכה). משקלו 130 גרם בלבד - יתרון כאשר רוצים ניידות. הוא מאפשר השתקה מהירה של המוזיקה (לא עצירה של השיר), כאשר הופכים אותו על השולחן. הסוללה מחזיקה 8 שעות (על-פי נתוני היצרן). הצליל של לא מוצלח בכלל, המון טרבל, מעט באס ופשוט חוויה לא נעימה. במחיר של 500 שקל, היינו פשוט מוותרים עליו.

סופרטות', דיסקו 2: קל לנשיאה עם באסים מורגשים

דיסקו 2 של חברת SuperTooth הצרפתית מצופה כמעט כולו בבד והוא מגיע במגוון צבעים. לרמקול יש כפתורי שליטה לכל הפעולות הדרושות, כמו שליטה בניגון השירים ועוצמת הצליל (הכפתורים ממוקמים בחלק העליון של הרמקול). ניתן לחבר את הסמארטפון גם באמצעות כבל, ולא לעבוד רק בעזרת תקשורת בלוטות'. מבחינת הצליל, יש איזון נכון של הצלילים הגבוהים (הטרבל) והנמוכים (הבאס), אך כשמגבירים יותר מדי את הסאונד הוא נהיה כבר מעוות. בסך הכל, זה צליל שאהבנו ברמת המחיר הזו. הרמקול קצת גדול במבנה שלו, הוא לא הכי יפה שראינו, אבל קל לנשיאה, והוא עם צליל מוצלח ובאסים מורגשים.

AC, דגם BS28BK: צליל סביר במחיר נמוך

המותג AC, שעליו אחראי היבואן בי קונקט, הוא מוצר שהפתיע אותנו לטובה, לאור זה שמדובר במוצר הזול ביותר בסקירה. יתרונו של דגם BS28BK הוא שהוא מגיע עם רצועה המיועדת לחיבור הרמקול בעת רכיבה על אופניים או הליכה בפארק. חבל שחיבור ההטענה הוא מיני USB ולא מיקרו USB, בו משתמשים היום כמעט בכל גאדג'ט. הרמקולים מחזיקים רק כ-4 שעות (על-פי נתוני היצרן). השליטה בווליום מתבצעת באמצעות גלגלת אנלוגית, כמו שהייתה קיימת פעם בטרנזיסטורים. גם כפתור ההפעלה הוא מתג שמזיזים אותו ידנית. הבאס כמעט לא מורגש, והצליל בינוני אך לא רע עבור רמקול ב-270 שקל.

עד 1,000 שקל

LG, דגם MusicFlow P7: מתחבר אלחוטית לטלוויזיה

חברת LG עושה חיל בשנתיים האחרונות בתחום הסלולר, ואינה מחמיצה את המוצר המשלים לסמארטפונים -רמקולים ניידים. דגם זה מתוכנן להגיע בתקופה הקרובה לארץ. העיצוב קומפקטי מאוד, עשוי ממתכת כסופה ושוקל 700 גרם. הצליל טוב ביחס לגודלו של הרמקול הזה, אבל יש יותר מדי טרבל, וגם פחות באס ממה שהיינו רוצים.

הצליל גם לא מספיק נקי, מעט מתכתי, אבל לא בצורה שמפריעה יותר מדי. ה-P7 כולל כפתורים לשליטה בעוצמת המוזיקה וגם אפשרות להעביר את השירים קדימה ואחורה. ניתן לרכוש שני רמקולים ולגרום להם לעבוד בו זמנית מאותו סמארטפון. ניתן גם לחבר את הרמקול לטלוויזיות LG בצורה אלחוטית, כך שיהיה אפשר להגביר את הצליל הבוקע מהמסך. הסוללה מחזיקה כ-9 שעות (על-פי נתוני היצרן). בסך הכל, מי שרוצה רמקול קומפקטי מאוד עם צליל סביר, ימצא כאן את מבוקשו. המחיר מעט יקר לטעמנו.

האוס אוף מארלי, Ger Together: איכותי מחומרים ממוחזרים

חברת House Of Marley, המנוהלת ע"י בנו של בוב מארלי, ממתגת עצמה כמותג אקולוגי ועושה שימוש במוצרים ממוחזרים. דגם Get Together עשוי מעץ במבוק ומבד אשר בחלקו ממוחזר מבקבוקי פלסטיק. הרמקול יחסית גדול. מצד שני, קופסת העץ בעצם משמשת כקופסת תהודה לשיפור הצליל. התוצאה היא צליל נעים מאוד, גם בעוצמות גבוהות, רק עם קצת יותר מדי טרבל. הכול משתלב עם רמקול שפשוט נראה טוב. בחלק העליון יש כפתורים לשליטה בעוצמת הווליום, ובגב המכשיר יש חיבור USB לטעינה של הסמארטפון מסוללת הרמקול. המשקל יחסית כבד - 2.70 ק"ג. זמן הסוללה 8 שעות. בשורה התחתונה, מדובר במוצר מוצלח.

JBL, דגם Charge2: משדר משלושה מכשירים במקביל

Charge2 של חברת JBL , הנמכר ברשת באג, הוא רמקול בצורת צינור המגיע בשלל צבעים (אדום, סגול, כחול, לבן ושחור). ניתן להניחו גם לרוחב וגם לאורך. הוא שוקל רק 540 גרם והסוללה שלו מחזיקה 12 שעות (על-פי נתוני היצרן), מה שהופך אותו לרמקול נייד במיוחד. במקרה שאוזלת הסוללה של הסמארטפון, ניתן לחבר אותו בקלות באמצעות כבל USB לרמקול.

הצליל בינוני, מעט צורם, אבל יש בו קצת עומק. הבאס סביר, ובסך הכול נעים להקשיב לרמקול הזה. הביצועים של המיקרופון הפנימי לניהול שיחות טלפון סבירים מאוד. בחברה מבטיחים שלא יהיה הד חוזר כאשר מדברים עם אדם אחר, אנחנו לא קיבלנו תלונות על כך. ניתן לחבר אליו שלושה סמארטפונים בו-זמנית דרך תקשורת בלוטות' ולנגן לסירוגין שירים מכל מכשיר.

מ-1,000 עד 2,000 שקל

ג'ברה, SoleMate Max: איכותי, כבד ועמיד לחול ורטיבות

ג'ברה מתמקדת כבר תקופה ארוכה בהרחבת קטלוג הרמקולים שלה, המגיע תחת השם SoleMate. דגם Max הוא הרמקול הנייד הכי גדול שראינו. מדובר במוצר שמרגיש כמו מערכת ביתית, אבל ניידת. הסיבה היא שהרמקול מגיע עם ידית אחיזה וסוללה פנימית המאפשרת לטענת החברה 14 שעות האזנה למוזיקה. היתרון בסוללה הגדולה הוא שאפשר לטעון דרכה את הסמארטפון.

המקס מוגן גם נגד אבק, חול ורטיבות, כך שניתן לקחת אותו לחוף הים. החיסרון הוא המשקל - 3 ק"ג. יכולת חביבה במוצר היא לחבר סמארטפונים תומכי תקשורת NFC בנגיעה עם הטלפון ברמקול ואחר כך להקשיב לשירים ללא כבל בעזרת בלוטות'.

ג'ברה שילבה את אפליקציית הסאונד של דולבי, המאפשרת להשמיע דרכה שירים וליהנות מצליל יותר נקי ונעים. הרמקול הגדול מתאים גם למי שרוצה לעשות מסיבה בבית - הוא כולל שני רמקולים פנימיים וסאבפוורים. איכות הצליל טובה עם באסים מורגשים ועומק. הצליל לא מצוין, אבל בהחלט מוצלח למוצר מהקטגוריה הזו.

Bowers & Wilkins, דגם T7: מחיר גבוה וצליל נעים

חברת Bowers & Wilkins השיקה לאחרונה את דגם T7 הנמכר בבאג. הדגם מאפשר להתחבר בקלות לסמארטפון בחיבור אלחוטי. הרמקול מגיע בעיצוב מלבני עם שלדה בעיצוב כוורת מרובת תאים, המחזקת לטענת החברה את הרמקול ומעניקה לו יציבות ומבטיחה צליל נקי מרעידות ועיוותים.

הצליל אכן נקי, חזק ונעים, וממלא את החדר. הרמקול גם תומך בתקן aptX המשפר את איכות הצליל בתקשורת בלוטות', אך צריך שגם הסמארטפון יתמוך בטכנולוגיה. ה-T7 כולל שני רמקולי באס קטנים שעושים את העבודה. הוא פועל על סוללה, המחזיקה לטענת החברה כ-18 שעות. משקלו 940 גרם, כך שאין בעיה לסחוב אותו לכל מקום. המחיר גבוה, אך מצד שני, הצליל מוצלח.

ביטס, Pill XL: עיצוב מיוחד וצליל טוב

ביטס, שנרכשה בשנה שעברה ע"יי אפל ב-3 מיליארד דולר, היא הדבר הכי חם בעולם האודיו, בעיקר בגלל עיצוב האזניות, שהפכו לאופנתיות ולפריט לבוש אצל ראפרים וספורטאים. לחברה יש גם מבחר של רמקולים ניידים. pill XL מגיע בעיצוב של כדור אדוויל גדול. הוא כולל מיקרופון פנימי לביצוע שיחות (תוצאות בינוניות), סוללה שמחזיקה לטענת החברה 15 שעות ואפשרות להטעין דרך הרמקול את הסמארטפון.

משקלו 1.5 ק"ג, אבל בגלל המבנה של המכשיר והידית, קל לסחוב אותו. הצליל מפתיע לטובה - הוא יחסית נקי, לא דחוס ואפילו קצת רחב. יש קצת יותר מדי טרבל, אבל הבאס מוצלח. הרמקול הזה מצליח לספק צליל חזק מאוד שנשמע טוב. בשורה התחתונה, מי שמוכן להשקיע סכום כזה על רמקול נייד, לא יצטער.