דויטשה בנק: "טבע לא צריכה עסקת ענק כדי לייצר ערך"

האנליסטים: "טבלאן" (שילוב של טבע ומיילאן) לא צריך לקרות, אך "מייליגו" (מיילאן ופריגו) הוא שילוב הגיוני

חברת טבע / צילום: רויטרס
חברת טבע / צילום: רויטרס

"יש הטוענים שטבע צריכה לבצע עסקת ענק כדי למקסם את הרווח הנקי למניה בטווח הקצר והבינוני (כאילו שזה הגורם המרכזי ביצירת ערך לבעלי המניות), או מכיוון שהגרסה הגנרית לקופקסון אושרה סוף-סוף, או משום שיש קונסולידציה בקרב לקוחות הגנריקה. אנחנו לא בהכרח מסכימים", כך כותבים האנליסטים בדויטשה בנק בהתייחסות לכותרות של סוף השבוע על האפשרות שטבע תציע לרכוש את המתחרה מיילאן - שמצידה מעוניינת לרכוש את פריגו.

בכותרת הסקירה, האנליסטים גרג גילברט וגרג פרייזר כותבים כי "טבלאן" (שילוב של טבע ומיילאן) לא צריך לקרות, אך "מייליגו" (מיילאן ופריגו) הוא שילוב הגיוני.

"אנחנו מעריכים שטבע תמשיך לבצע רכישות קטנות, בינוניות וגדולות כפי שעשתה תמיד", כותבים האנליסטים. הם אמנם לא פוסלים עסקת ענק, אך כותבים כי "אנו מזהים מסלול ליצירת ערך לבעלי המניות של טבע, שאינו נשען על מגה-עסקאות (שכוללות לרוב סיכונים תפעוליים ותשומת לב ניהולית לאורך זמן רב)".

לגבי מיילאן, האנליסטים של דויטשה בנק סבורים שיש פוטנציאל ברכישת פריגו, משום שיש בכך היגיון אסטרטגי ופיננסי לטווח הארוך. המלצות דויטשה לבנק לשלוש המניות הן חיוביות, "קנייה". לדברי האנליסטים, "אנחנו ממשיכים להאמין ששלוש החברות הללו יכולות לייצר ערך בשנה הקרובה ואחריה, אך מכירים בכך שכל אחת מהמניות שלהן עלולה להיות תחת לחץ בטווח הקצר, בשל החדשות שנוגעות לעסקאות".

טבע ופריגו נסחרת בבורסות ניו יורק ות"א, ומיילאן נסחרת בנאסד"ק. שווי השוק של טבע הוא 55.3 מיליארד דולר, שוויה של פריגו הוא 28 מיליארד דולר ומיילאן נסחרת בשווי 26.4 מיליארד דולר.