אינפיניטי השקיעה לפי 100 מ' ד' ב-Baozun שתונפק בנאסד"ק

הזווית הישראלית של הנפקת האינטרנט הסינית הבאה בוול סטריט

אמיר גל–אור / צילום: תמר מצפי
אמיר גל–אור / צילום: תמר מצפי

לפני שבעה חודשים בוצע הגיוס הגדול ביותר בהיסטוריה של ההנפקות הראשוניות. ענקית האינטרנט הסינית עליבאבא הפכה לחברה ציבורית בוול סטריט, כשגייסה לא פחות מ-22 מיליארד דולר, לפי שווי של 168 מיליארד דולר. מאז ההנפקה הניבה עליבאבא למשקיעים בה תשואה חיובית של כ-20% (אף שירדה מהשיא שאליו הגיעה בנובמבר), והיום היא נסחרת בבורסת ניו יורק בשווי של כ-204 מיליארד דולר.

משקיעים בוול סטריט, שמעוניינים להיחשף לעוד חברת אינטרנט סינית, עשויים להביע עניין בחברת Baozun, שהגישה בסוף השבוע תשקיף לקראת גיוס של 200 מיליון דולר. עליבאבא עצמה היא בעלת המניות הגדולה ב-Baozun (23.5%), ולפי הערכות זו אחת הסיבות לכך שכשבחברה הוחלט להנפיק, הכיוון היה וול סטריט (השם עליבאבא עשוי לפתוח דלתות לחברה אצל משקיעי וול סטריט).

ללא הצעת מכר

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", בין בעלי המניות ב-Baozun נמצאת גם קרן אינפיניטי סין (Infinity I-China) הישראלית-סינית, שמחזיקה ב-6.6% מהון המניות של Baozun. הקרן נכנסה להשקעה בחברה הסינית לפני כשנתיים, לפי שווי של כ-100מיליון דולר. בעוד שבתשקיף הנוכחי עדיין לא פורסם השווי הנוכחי שלפיו החברה מעוניינת לבצע את ההנפקה, אפשר להעריך בסבירות גבוהה שהשווי המבוקש יהיה גבוה פי כמה וכמה, דבר שיהווה הצפת ערך נאה לקרן אינפיניטי.

לפי התשקיף, אין כרגע כוונה של הקרן לבצע הצעת מכר ולממש מניות במסגרת ההנפקה, וההערכה היא שבאינפיניטי מתכננים להמשיך ולהחזיק במניות החברה הסינית גם לאחר ההנפקה, בדומה לחברות אחרות בפורטפוליו של הקרן.

קרן אינפיניטי ישראל-סין מוחזקת על-ידי כלל תעשיות, שהייתה בעבר חלק מקבוצת אי.די.בי, וכיום נמצאת בשליטת איש העסקים לן בלווטניק. אמיר גל-אור הוא מייסד ושותף מנהל בקרן. אינפיניטי משקיעה בחברות שלהערכתה יש להן פוטנציאל להפוך למובילות שוק בסין באמצעות מינוף הידע הטכנולוגי. בשנה שעברה רשמה הקרן הצלחה כשחברת WLCSP, חברה בת של שלקייס הישראלית-סינית (שבה הקרן היא משקיע מרכזי), העוסקת בתחום ההגנה על שבבים, הונפקה בבורסת שנחאי בשווי של 780 מיליון דולר.

Baozun משנחאי הוקמה (ב-2007) ומנוהלת על-ידי מהנדס האלקטרוניקה וינסנט וונביו קיו (Vincent Wenbin Qiu) בן ה-47, שמחזיק כיום ב-10.3% ממניות החברה. שותפיו להקמת החברה הם Junhua Wu ו-Michael Qingyu Zhang, שמכהנים כדירקטורים, ומחזיקים ב-5.4% ו-3.9% מהמניות, בהתאמה.

החברה מספקת שירותים לוגיסטיים בתחום המסחר המקוון (e-commerce) - היא מייצגת בסין מותגים בינלאומיים מוכרים, כגון פיליפס, Nike, מיקרוסופט, HP, יוניליבר והאגן-דאז. מדובר בחברות שמעוניינות לעשות מיקור-חוץ (אאוטסורסינג) חלקי לפחות של פעילות האונליין שלהן, ו-Baozun לוקחת על עצמה את מאמצי הלוגיסטיקה, השיווק, בניית הקשרים והאסטרטגיה בתחום.

נתח שוק של 20%

לפי נתוני החברה, Baozun מחזיקה בנתח שוק של 20% בסין. שוק המסחר המקוון בסין צומח בקצב מהיר, ואיתו גדל מספר השותפים העסקיים של Baozun בשנים האחרונות, מ-56 בסוף 2012 ל-93 בסוף 2014. בחברה מספקים נתונים של חברת המחקר iResearch, שלפיהם שוק המסחר המקוון במותגים בסין צפוי לגדול מ-4 מיליארד דולר ב-2010 ל-129 מיליארד דולר ב-2014 - צמיחה שנתית ממוצעת של 145.7%; בהמשך הצפי הוא לשוק של 379 מיליארד דולר ב-2017, כך שמדובר על התמתנות בקצב הצמיחה, לשיעור דו-ספרתי של 43.3%. שוק השירותים הנלווים למסחר המקוון במותגים צפוי לגדול מ-4 מיליארד דולר ב-2014 ל-16 מיליארד דולר ב-2017, צמיחה שנתית ממוצעת של 56.7%.

"אנו מסוגלים לשלוח מוצרים תוך יום ל-95 ערים בסין. אנו מתפעלים מחסנים בשטח של 45 אלף מ"ר ומסוגלים להתמודד עם 200 אלף הזמנות ביום", נכתב בתשקיף. החברה מעסיקה 1,580 עובדים, מתוכם 195 בתחום הטכנולוגיה.

ב-2014, הכנסותיה של Baozun הסתכמו בכ-255 מיליון דולר, וההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות שלה היה 25.1 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP החברה עברה מהפסד לרווח של 4.1 מיליון דולר. במהלך השנה Baozun רשמה תזרים שלילי של 10.7 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ובסוף השנה היו בקופת החברה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 33.3 מיליון דולר.

החתמים בהנפקה הצפויה הם מורגן סטנלי, קרדיט סוויס (שליווה גם את הנפקת עליבאבא) ומריל לינץ'. בניגוד לעליבאבא, שנסחרת בבורסת ניו יורק, Baozun מכוונת דווקא לנאסד"ק, והיא מתכננת להיסחר תחת הסימול BZUN.